TÜRK BALIKADAMLAR SPOR KULÜBÜ SEÇİMLİ OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTI TUTANAĞI (19.04.2026)

1)        Gündemin 1. maddesi gereği; Türk Balıkadamlar Spor Kulübü’nün Seçimli Olağanüstü Genel Kurul toplantısı için, 29 Mart 2026 Pazar günü yeterli çoğunluk sağlanamadığından nisapsız olarak 19 Nisan 2026 Pazar günü Kulüp merkez adresinde saat 11.00‘ da toplanıldı. Kulüp üyelerine toplantı çağrısı, SMS, gazete ilanı ve kulüp internet sitesinden duyuru şeklinde yapılmıştır. Hazirun cetvelinin tetkiki ve yapılan yoklama ile genel kurula katılabilme ve oy kullanabilme niteliğini haiz kulübe kayıtlı 657 üyeden 191 üyemizin hazır bulunduğu ve toplantımıza katıldığı tespit edildi. Toplantı için gerekli nisabın sağlanmış olduğunun anlaşılması üzerine toplantı, Mustafa Kemal Muci tarafından açıldı, gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.

2)        Gündemin 2. maddesi gereği; Kongre Başkanlık Divanı seçimine ve Kongre Başkanlık Divanına toplantı tutanaklarını imzalama yetkisi verilmesine geçildi. Egemen Kılıç, Ali Ender Kopanoğlu, Mustafa Tabar, Semih Yaraşık, Hakan Usta, Ergün Özyiğit, Mustafa Kemal Muci, Tahir Serhat Çaker ve Yıldız Yılmaz tarafından yazılı verilen taleple Divan Başkanlığına Mehmet Münci Öz, Divan Başkan Yardımcılığına Ömer Barbaros Boyar , 1. Katipliğe Neşe Önal, 2. Katipliğe Eylem Arbak’ın seçilmesi önerildi ve oylamaya sundu. Yapılan oylama sonucunda; teklif edilen kişiler, Divan Kuruluna oy birliği ile seçildi ve anılan kişilere Divan Toplantı Tutanaklarını imzalama yetkisi yine oybirliği ile verildi.

Münci Öz: TBK’nın kıymetli üyeleri bu görevi verdiğiniz için teşekkürler. 2024 yılında olduğu gibi aynı düşünceyle bizim gayemiz ana hedefi daha iyi hale getirmektir. Lütfen hür fikirlerinizi sakin bir şekilde beyan ediniz.

3)        Gündemin 3. maddesi gereği; ATATÜRK ve Türk Büyükleri için bir dakika saygı duruşunda duruldu ve İstiklal Marşı okundu.

Münci Öz: Gündem maddelerine geçmeden önce Divan Kuruluna verilen dilekçeler var. Okuyorum.

İlk dilekçe talebi: Gündeme “Bağımsız Dış Denetim Firması Atanması ve Özel Denetim Yaptırılması” maddesinin eklenmesi talebi hakkındadır. Dilekçe okundu. Genel kuruldaki hazirunun 10/1’inden fazla imza varsa gündeme alınabilir. Şu an salonda yapılan sayıma göre toplam hazirun 143 kişi, 52 üye imzalamış gündeme alıyorum. İlan edilen gündemin 4. maddesinden önce ek gündem maddesi olarak görüşmeye açacağım.

İkinci dilekçe talebi: Nebahat Erden Keskin’in Üyeliğin İadesi Hakkındaki Dilekçesi okundu. Genel Kuruldaki hazirunun 10/1’inden fazla imzayı karşılamadığı için gündeme alınmadı.

Üçüncü dilekçe talebi: Hüseyin Demirel, Ragıp Küsmezer ve Murat Baykan’ın usulsüz olarak üyelikten çıkarılmış olup, konunun olağanüstü genel kurul gündemine alınması ve görüşülmesi ile ilgili dilekçe okundu. Genel kuruldaki hazirunun 10/1’inden fazla imza olması sebebiyle görüşülmeden yeni yönetim kuruluna sevk edildi.

Dördüncü dilekçe talebi: Seçilecek olan yönetim kuruluna yetki verilmesi talebi dilekçesi okundu. Görüşülmesi gündem maddesine bırakıldı.

4)        Gündemin EK maddesi gereği; Münci Öz: İlk dilekçe için görüşmeleri açıyorum ve oylamaya geçiyorum.

Ömer Faruk Özsu: 7405 sayılı kanuna göre denetim, kulüp tarafından yapılır, dış denetim bakanlık tarafından yapılır. Bu yetki bakanlığa aittir. Kanuna göre yapılamayacağını düşünüyorum. Ayrıca bütçemiz yoktur.

Murat Ribar:  Kulüp tüzüğü madde 54/1 kulüpte genel kurul, yönetim kurulu veya denetim kurulu tarafından iç denetim yapılabileceği gibi, bağımsız denetim kuruluşlarına da denetim yaptırılabilir. Gerekiyorsa aramızda para toplayabiliriz.

Mustafa Kemal Muci: Mevcut yönetim kurulu tamamı adına konuşuyorum. Biz 7 arkadaşımla birlikte 2024 – 2025 yıllarına ait dış bağımsız denetim yapılmasını onaylıyoruz. Ödeme kısmına bakalım, suç işleyecek durumda kalmayalım. Bunun uygulanmasını kabul ediyoruz saygılar.

Mehmet Kaya: 157 no’lu üyeyim. Bence bu bağımsız denetim konusunda, en son düşünmemiz gereken yer; maddi boyutudur. Bizler bu işin mali tarafı için araştırma yaptık ve basit bir yöntemle çözüleceğini düşünüyoruz. Bankada ayrı bir hesap açılabilir, şartlı bağış olabilir. En en fazla birkaç bin dolarla çözülebilir. 1000-2000 dolar civarında tahmin ediyorum.

Münci Öz: Karar bağlanması gerekiyor. Şimdi mi karar verelim, olağan kurulda mı karar verilmesini istersiniz. Mustafa Kemal Muci ye soruldu. Açık oylamaya sunuyorum 2024 – 2025 için bağımsız denetim raporu alınsın mı? Eller kalktı. Hazirun soru sormaya başladı.

Münci Öz: Bağımsız idari özel denetim yaptırılması konusu konuşmalarımız 5 dakikayı geçmesin.

Av. Ömer Faruk Özsu: 7405 sayılı kanunla tüzüğe göre iç denetim kulüp tarafından değil ise bakanlık tarafından yapılır yetki bakanlığa ait. Kulübe mali yük getireceğini düşünüyorum.

Murat Ribar: Şu anda karar verilebilir. Oylama yapılabilir.

Mustafa Gürses: Bütçesinin belirlenmesinin uygun olacağını belirtti. Her dönem için olması bütçe konusu, bu da 5.000 USD’ı bulur.

Murat Cantoprak: Genel kurulda şu an oylansın. Yapılacak dış denetimin ödemesi nasıl olacak. Kurulacak fondan mı, kulüp bütçesinden mi bu da oylansın.

Sancar Yaltı: Her hesap için genel kurulda hesap no açılmaz yönetim kurulu kendisine tebliğ ettiği kararı uygular.

Egemen Kılıç: Yönetim kurulu adına Muci Hocam irademizi belirtti. Bu oylamayı yaparken, Ömer Faruk avukatımızın söylediğine göre; mevzuata göre yapılamaz dedi. Üst kanun bağlayıcı ise uymak zorundayız. Mevzuat izin veriyorsa kulüp bütçesiyle ödeyelim, aksi halde bir fon oluşturalım. Karar alalım.

Mustafa Kemal Muci: Açıkçası bağımsız denetim kurulu aday liste olarak bizim de gündemimizde ama kulübe yük verecek şekilde değil, üyelerimizin bu konuda katkı vermesi konusu önemli. Bu olağanüstü bir durum. 2026 sonrası için konuşuyorum. Üyelerimizin katkı vermesi gerekir. Kimisi üç, kimisi beş diyelim. Üyelerimizden Mehmet Kaya çok güzel açıkladı; bunu bir tüzük değişikliği olarak da düşünüyorum. Bunu bir tüzük maddesi haline getirelim, yasa çerçevesinde yapmak gerektiğine inanıyorum. 7405 sayılı kanunun 13. Maddesi dış denetimin Bakanlık tarafından yapılacağını söylüyor, tüzük kanuna uygun yapılmamış.

Ömer Faruk Özsu: 1.Fıkra gereğince tüzük buna müsaade etmiyor. Kanun, genel kuruldan önce çıktı, yönetim atlamış olabilir ben fikrimi söyledim.

Mustafa Gürses: Spor bakanlığına bağlıyız, o yönetmeliklere aykırı olamayız. Tüzük çalışması yapılabilir.

Münci Öz: Bunu şu an gündem yapamayız. Elimizde şu an çok gündem maddesi var.

Ediz Yanıkoğlu: Biz yönetimi ibra edeceğiz, sonrasında ibra ettikten sonra denetimi yaptırmamız ne işe yarayacak bilmediğimden soruyorum. Bağlayıcılığı olmayacak.

Münci Öz: Birçok şey tartışılacak, önce çalışma yapılacak sonra üyelere bildirilecek ve hayata geçirilecek. Emsal olacak. Gerekli üye payları da verilecek.

Kemal Polat: Bir önceki yönetim kurulu denetim raporunu oluşturan ekip bu konuda yeterli, dışardan birine açılması halinde tartışmaya açık hale getiriyorsunuz. Bu denetim kurullarına seçilecek kişilerin mesleki yeterliliklerine bakılması gerekir. Gerekiyorsa dava açılır, dava sonucuna bakılır. Bununla ilgili masraf ödenmesini kabul etmiyorum, gerekli görmüyorum.

Münci Öz: gelecek olan yeni Yönetim Kurulu da bu işlemi kabul etti o zaman konuyu kapatıyorum. Oylamaya geçildi. Oyalama sonucuna göre Bağımsız Denetim Raporu yaptırılması kabul edildi.

5)        Gündemin 4. maddesi gereği; Yönetim Kurulu’ndaki görüş ayrılıkları, kulübün taraf olduğu idari, mali, hukuki süreçler ve kulübün alt işletmeci sözleşmeleri hakkında üyelerin bilgilendirilmesi ve müzakeresi,

Mustafa Kemal Muci: Burada bulunma sebebimizin en önemli sebebi mevcut Yönetim Kurulu 7 kişiden oluşuyor. 21.01.2024 tarihinde Yönetim Kurulu dönemi başladı. Şu ana kadar da sürdürdük. bu süreçte tam oy birliğiyle kulüp adına kararlar aldık. İradelerimizi yönetim kurulu karar defterine yazdığımız kararlar ile uyguluyoruz. Konu alt işletmeciyle yapılan sözleşme, bu konuda çok fazla miktarda bilgi dolaşımı var.  Şimdi tam özetini Yönetim Kurulu diliyle anlatacağım. Burada Gündoğdu Saruhanoğlu ile görüş ayrılıklarından dolayı, farklı görüşlerimiz olacaktır. Aslında gündemde natamam Balaban ve BJJ Spor A.Ş. adına iki adet sözleşme var. Bize göre yönetim kurulu dediğimde başkan dahil 7 kişi, başkan dediğimde; yönetim kurulu başkanı, yönetim kurulu diğer üyeleri dediğimde; başkan hariç 6 kişiyi algılayın. Bir suçlama itham yok. Bu sözleşmeler kulübümüzün 2019 senesinde burada restoran işletmesini alan 2019’dan 5 yıl sonra 2024 senesinin Eylül ayında süresini kısaltarak maddeleri artırarak son 5 sene içinde kulüpte aşınma, kırılma, dökülme, havuz motorlarının yanması bütün bu sorumluluklar işletmecide. Balıkadamlar Restoran İşletmesi sözleşmesi 2024 Eylül ayında yenilerken 3 adet ek madde vardı. En önemlisi ek 2’ydi. Ek-2 de; 40 civarı maddelik listede kulübün kullanımı nedeniyle yıpratılan şeylerin yapılmasını talep ettik. Kabul etti, yazılı olarak da kabul etti ve kontrata ek yapıldı. Fakat bu taahhütleri bir türlü gerçekleştirmedi, defalarca yazdık, mailleştik, noterden ihtar gönderdik o da olmadı. Şubat ayında ikinci ihtar çektik eğitimler başlayacak havuz motorları vs. yapılmadı müzakereler sonuç vermedi. Bir pencere daha açıyorum. Doğu Yazıcıoğlu sözleşme Ek-1 olarak yeni bir konseptle geldi. Restoranı Doğu Yazıcıoğlu çalıştırıyor ama bu restoran düğün derneklerin, eller havayanın abartıldığı dönem. Kulüp üyelerimiz geliyor, özel günlerde bir araya gelmek için, üyeler için yılbaşında masa bulamıyorduk. Düzeltelim dedik; bu sefer kafe konseptiyle geldi. Sözleşmeye  Ek-1 yaptık. Konsept bir firmayla gelirim dedi. Ben aynı konsepti yapacağım dedi. Ek 1-2-3 / 3. ek demirbaşlardı. Bu şekilde 1 Eylül 2024 de kontrat imzalandı. 1. ve 2. ihbarı gönderdik. İhtarları çektik o arada yeni konsepti yapmak için üst tarafta tadilatlar başladı. Pergola yapacak ancak bina kendisini taşır mı sorusu gündeme geldi. Bunun bir statik mimari hesabı olması lazım, insanlara hesap veremeyiz dedik. Uzun süre anlatamadık. Sonra anlattık. Kulüp üyelerinden bir mimar arkadaşımız destek verdi.  Gerek whatsapp gerek mail ile gerek sözlü olarak uyarılarımıza rağmen hemen hızlı yapacağım mantığı ile özellikle üst teras yıkıldı. Yapı kayıt belgesine aykırı fotoğrafa uygun olmayan çalışmalar yapılamayacağını basit tadilatlar yapalım mantığı ile yaklaştık, Fakat o yapması gereken şeyleri yapmadı, kendine fayda sağlayacak işler yapmnaya başladı,. Belediyelerle sorunlar yaşadık. Sonra belediyeye anlattık kendimizi. 3. İhtarı çektik. O noktaya geldiğimizde bina çok kötü durumdaydı. Binanın büyütülmesi yönünde de ciddi işler yaptı. Belediye ile karşı karşıya geldik. 3. İhtar sonrası sözleşmeyi fes ettik. 2 milyon teminatı nakde çevirdik. En azından Mayıs ayında dalış eğitimlere başladık. İnanılmaz bir şekilde kapı tutmalar, kapı kesmeler, araçlarını polis üzerine sürmeler. Gidin de evimize gidelim diyorum siz ne zaman buradan çıkmayı düşünüyorsunuz diye hadsizlik yaptılar. Sonra Ertan Balaban çıktı Yönetim Kurulu üyeleri olarak Ertan Balaban’la ilgili haberimiz hiç yoktu diyemeyiz  ancak müzakere ediliyor diye biliyorduk. Tüm konsantrasyonumuz buradaki işlerle ilgiliydi. Ömer Faruk Özsu beni aradı. Başkan bir sözleşme yapacağız bana bir sözleşme gönder dedi. Beni aradı benden bir sözleşme istedi ben sözleşmeyi gönderdim. Ömer Faruk Başkana göndermiş, başkan Balaman a göndermiş. Onlara ağır gelmiş Balaban daha basit bir sözleşme yolmamış. Biz buraları kiraya vereceksek milli emlağa payını vermemiz gerekiyor. Onun hazırladığı sözleşme de müzakereler aşamasında tam kabul edilmemiş, evirilmiş çevrilmiş biz yönetim kurulunun yok hükmünde olan bu sözleşmeye imza yetkilisi tarafından 2 imza ile imzalanmış.

Münci Öz: Üyeler olaylara vakıf mı? Üyeler bilmiyor.

Mustafa Kemal Muci: Ertan Balaban’la imzalanan sözleşme bizim haberimiz olmadan 03.09.2025 tarihinde imzalanmış. Yönetim kuruluna 14.10.2025 tarihinde geldi. Bu esnada 45 günlük süre içinde müzakerelerin hala konuşulduğunu düşündüğümüz zaman diliminde imza atan Ender Kopanoğlu’nun açıklamasıyla anlatıyorum: sözleşmede bir teminat olmadığı, karşı taraf kabul etmediği için reklam geliri sponsorluğu geliri vadediliyor. O tarihlerde  önce 8 milyon TL sonra  5-6 milyon TL sonra 3 milyon TL oldu. Bir ön protokol istenmiş. Ancak ön protokol yerine sözleşme metni imzalanmış. Böylece reklam gelirinin alınabilmesi amaçlanmış. Bu açıklama doğrultusunda Ender Kopanoğlu sözleşmeyi imzaladığını söylüyor. Ayrıca olası gereken eklerin imzalanmadığını söyledi.

Münci Öz: Yönetim kurulun kararı alınmadan mı sözleşme imza edilmiştir.

Mustafa Kemal Muci: Yönetim kurulu kararı olmaksızın bu sözleşme imzalanmıştır. Avukatımız Salih Uçar’dan yorum aldık. Bu kadar konseptin değiştirildiği, fitness salonu olduğu, restorantın işletmesine girdiği, havuzun işletmesine girdiği ve teminatsız bir şey bizi ürküttü. Salih beyde öyle söyledi. Bu sözleşme artık imzalanmıştı. Bunu düzeltmek için ne yapabiliriz dedik, sayın başkan da dahil olmak üzere 2 tane de toplantı yapıldı. Ertan Balaban olaya şöyle bakıyor: Ben bir sözleşme imzalamışım, imza sirküleri var, ben hata yapmadım ki siz beni niye sıkıştırıyorsunuz dedi. Müzakereler neticelenemedi. 14 ekimden kasım başına kadar müzakerelerle uğraştık, başarılı olamadık. İyi yönetemedik yürütemedik. Geldiğimiz noktada başkanımız üyelere bilgilendirme toplantısı yaptı. Kopuk kopuk bilgiler aktarıldı, yönetim kurulundaki kişiler ise başka şeyler söyledi, bu durum üyeler arasında tedirginlik yarattı. Biz bunu genel kurula götürelim, ama seçimsiz genel kurula götürelim dedik. Güven kırılmıştı. Bu süreçte mutabık kalınmadı diğer Yönetim Kurulu üyeleriyle Ender Kopanoğlu imza koymasına rağmen bu sözleşmenin iptali yönünde önümüzü açtı. Adım adım Ertan Balaban ve BJJ’le olan sözleşmeleri 10.03.2026 tarihinde tek taraflı fesih ettik.  Hukuken fesih geçerlidir. Bu fesihle Ertan Balaban devam ediyor, bir tazminat beklentisi  yok, görüşmeye açık ben salona girmem ama beni aşağıdan çıkartırsanız çevremde kötü algılanır, Ben çevremde namusumla ismimle çalışıyorum müsaade edin ben devam edeyim diyor. Kürek yapma arzusunda şu an Ertan Balaban ne durumda derseniz aşağıda çalışmaya devam ediyor, tahliye noktasında kalacak şekilde devam ediyor, izin olursa restoran olarak da teklifini sunmak istiyor. 4.8 milyon TL alt işlem bedelleri tahsil edilmiş durumda. 5 yıl devam edecek şekilde. Sözleşmeye devam etmezsek bunları geri isteyebilir. Ana salona bulaşmıyor, sadece restoran içinse teklif alınabilir.

Münci Öz: Lütfen fikirlerinizi söylemeyin. Üyeleri yönlendirmeyin.

Mustafa Kemal Muci: Bunun maddi tarafını söyledim, para isteyebilir. Balaban konusu dışında 24-25 yılları arasında ihtilaflı bir nokta yoktur, mali ve hukuki süreçler var. Hukuki süreç var, kulübe rücu etmiş Hakan Kıymaz’ın sözleşme feshi süreçleri var, bu süreç sulh hukuka açılmış kiracılık tespiti davası. Mahkeme bu bir kiracılık sözleşme değildir dedi, kendisini görevsiz ilan etti. Şu an dava ticaret mahkemesinde. Arabuluculuk için başvurmuş whatsapp gruplarında başvuru formu dolaşıyor, bize yansımadı.

Münci Öz: Anlatılan kısımla ilgili soruları alalım.

Oktay Akıncı: Belki hatırlamadığınız bir şeyi lütfen dile getirir misiniz? Önceki sözleşmeyle ilgili 2 milyon TL’lik teminatı nakde çevirdiğinizi söylediniz. Yeni sözleşmeyle 4,8 milyon diye belirtilen bedelle 20 aylık peşin tahsilat yaptınız mı?

Mustafa Kemal Muci: Evet Yapılmış.

Oktay Akıncı: Sizin haberiniz olmadan mı?

Mustafa Kemal Muci: Evet, haberim yok.

Oktay Akıncı: Karar defterinde 16 no’lu karar 25.08.2025 tarihli spor salonu kararı alınmış sözleşme daha sonra gündeme gelmiş ve bu sözleşmeden haberiniz yok doğru mu?

Mustafa Kemal Muci: Buna doğru ya da yanlış diyemem. Birincisi spor salonuna dair alınan karar ticari bir alt işletmeye verilmesi ve fitness salonu yapılmasının önünü açmıyor. Bu kararla Hakan Kıymaz’ın kulübe taciz niteliğindeki gelmelerinin önünü kesmek için üyelerimizin sosyalleşmesi için satranç, masa tenisi gibi sporları yapması için aldık. Balaban’ın üyelerinin olduğu bir yerde sosyalleşemezsiniz. Bizim burada üyelerimizin sosyalleşmesi için satranç, masa tenisi gibi sporları yapması için aldık.

Sinan Orhon: 25.08.2025 tarihinde Yönetim Kurulu kararı alınıyor burayı spor salonuna çevirmek için sonra burası spor salonu olacak diye teklif ediliyor ve siz buna şaşırıyorsunuz. Gündoğdu Saruhanoğlu: Hakan Kıymaz balıkadamlar restoran hisselerini devrederken Doğu Yazıcıoğlu’nun içinde olursa karşı çıkacağıma bildirdim. Olay Hakan Kıymaz’ın bir takım illegal güçlerle kulübe çökmesiydi. Ertan Balaban’la ilgili 2 konu var aşağıda sadece dalış okulu ve kürek var. 4 dönem Kürek Federasyon başkanlığı yapan İlhami İşseven’in aylık 25 bin TL geliri vardı. Ertan Balaban’ı buraya getirdiler, konuştuk sadece aşağıda ciro gelirinden 300 bin TL civarında gelir elde edeceğiz ve komple kulübün kürek alanında kazanacağı para aylık 400 bin TL olacaktı. Ertan Balaban’la Yönetim Kurulu olarak karar aldığımızda burada spor salonu yapalım çünkü Bakanlıktan gelen denetimlerde alkol kullanımı yasak olacaktı. Üyelerimizin alıştığı şekilde devam etmesi için teras alanı daha büyük, restoranı oraya taşıyalım, arka caddeden giriş izni alalım ve alkol kullanımı gerçekleştiririz diye düşündük. 2 ayrı kapı no’yla sağlarız dedik. Burada bir anlaşma yapıldı 2 avukatın katıldığı Yönetim Kurulu üyelerinin de bilgisi dahilinde ben de Balaban’a burasının spor salonu, yukarının restoran olacağını yazılı olarak bildirdim. Bir çok üyemiz eskisi gibi lokal olarak kalmasını düşünüyor olabilirler. Üyelere danışmak üzere genel kurulu topladık. Beni ibra edin ya da etmeyin burada bir suiistimal olmadı. Ertan Balaban bu kulüp için bir fırsat olduğunu düşündüm Av. Salih Uçar’ın görüşüyle Ertan Balaban’la uzlaşmalıyız dedik. Ertan Balaban bu kulübün zarar görmesini istemiyor ancak Yönetim Kuruluyla anlaşamadı. 10 senedir burdayım, bir toplantıyı kaçırmadım. Yönetim Kurulu içindeyim ancak 16 aydır geç saatlere kadar kalamıyorum. Yönetim kurulu toplantıları gündüze alamayız dediler. Bu kulübün geleceği için sporcu faaliyetlerimiz öncelikli, sporcular asli üye oldular. Ertan Balaban konusu uzlaşmacı bir şekilde giderse, sözleşmede benim imzam var, hiçbirşey değiştirilemez değildir. Sonuna kadar arkasındayım emrivakiyle hiçbir şey yapılmaz. Burası lokal olsun diyorlarsa üyeler, lokal olacaktır. Ben insiyatif kullandım Genel Kurul için 150 tane imza topladım. Mali konularla ilgili hiçbir derdim yoktur. Bundan sonra gerekli açıklamayı yapacağım.

Maria Cassa: Burası Doğu’ya verildi. 2019’ da Doğu Bey  geldi çok iyi çocuktu, sözleşmesi bitti. Sonra Hakan Kıymaz geldi sözleşmesi yapıldı. 3 yıllık sözleşmesi geçerli. Siz beni borcum yokken üyelikten çıkardınız, kazandım. O adam orada bağış ve kira ödemişken, askıda dururken, parayı iade etmeden  hangi cesaretle bir de Balaban girdi. 4 tane icra davası varken, biri varken nasıl geldi öbürü, kulüp kapandı.

Gündoğdu Saruhanoğlu: Hakan Kıymaz’ın sözleşmesindeki madde açık tek taraflı fesih maddesi bulunmakta. Bu maddeye istinaden 3 adet uyarıda bulunduk ve fesih ettik. Nakde çevrilen teminatı, buradaki masrafları karşılamadı. Farklı sebeplerden tek taraflı fesih edildi, buradaki elektrik, su, doğal gaz masraflarını karşılamadı 673 bin TL’lik borca girdi. 13 milyon TL bilirkişinin tespit ettiği verdiği zararı tespit ettik, dava devam ediyor. Hakan Kıymaz’ın buraya tekrar dönmesi için olan hukuki süreç devam ediyor.

Maria Cassa: Ya alacaklı çıkarsa ne yapılacak?

Gündoğdu Saruhanoğlu:  Ya diyerek yapamayız. 2024 senesinde başkan seçilirken almaya satmaya yetkimiz vardır. Usul yönünden hatamız olabilir, kulübü sıkıntıya sokacak hiçbir konu yoktur.

Hakan Levent: Alt işletme sözleşmeleriyle ilgili bir takım mütalaalar bulunuldu. Bir süreç geçti. Balaban ve hakan sözleşmelerinden önce doğu sözleşmesi esnasında milli emlakla ilgili bizi ceza ödeme noktasına getirecek bir durum oluşacak. Sözleşme yaptığınızda Doğu Yazıcıoğlu sözleşmeyi bozduğu için milli emlak bize geçmişe dönük 5 ya da 6 yıllık bir inceleme başlatmış durumda, tahsil edecek kısım maliye, incelemeyi başlatan milli emlak. Bundan sonra Hakan Kıymaz bir noktaya gelmiş, bu noktada yine Hakan Kıymaz ile ilgili bir ceza doğmasın. Hakan Kıymaz’ın bütün davaları kaybettiği belirtildi. Hakim tarafından itiraz edilmiş bizim konumuz değil demiş, ticari mahkeme ile devam edecek. Hakan Kıymaz peşin kiralar ödediği için ama işletemediği için zarara uğramış umarım davayı kazanırız. 4 eylül tarihinde Ender Kopanoğlu, Ömer Faruk Özsu, sözleşmeye oturuyorlar. Balaman’la sözleşme Ömer Faruk Özsu tarafından inceleniyor, endişeleri dile getiriliyor. Sözleşme imzalanıyor. Bu sözleşme kabul edilirse, sporcularımıza ve sosyal üyelerimize kulüp kalmıyor. Burada açıkça görülüyor ki, alt işletmeci de iyi niyete rağmen bir beceriksizlik görünüyor. Balaban sözleşmelerini tek taraflı feshettik dendi. Balaban hakkını aramayacağı, bizi dava etmeyeceği ne malum.

Caner Cennetoğlu: Bu bilgileri nereden aldınız?

Hakan Levent: Kendisinden aldık bilgileri

Gündoğdu Saruhanoğlu: Hakan Levent’e teşekkür ediyorum. Geçen sefer yönetim kuruluna seçildiği halde kırmızı bir zarf içinde akşam istifa edip gitmişti. 3 yıldan fazla başkan olmama tüzük değişikliğini kulübe ben getirdim, aday da olmadım. hakan Kıymaz ve Ertan Balaban’la ilgili konularda bundan sonrada elimden geldiğince yeni seçilen yönetimin hem takipçisi, hem de yardımcı olacağımı belirtmek istiyorum.

Hakan Levent: Bu kulüpte 3 yıl görev yaptım. 2019’da dalış okulu başkanlığı da yaptım. Yok hükmündeki sözleşmeler, yok dedikleri kulüp kasasına 20 aylık peşin kira ödeme aldıkları, Egemen Kılıç tarafından noter ihtarnamesinde hukuken geçersiz saydıkları Yönetim Kurulu tarafından açıkça ifade edildi 4,8 milyon TL kulüp adına tahsil etmek kulübü yük altına sokmakta.

Caner Cennetoğlu: Hakan Kıymaz tarafından gelen bilgiler size nereden geliyor resmi ulaşmamış olan bilginin dayanağı olmalı Hakan Kıymaz mı söylettiriyor? Siz bu bilgileri alıp buraya mı getiriyoruz?

Münci Öz: Caner Cennetoğlu sakin olalım. Bunun cevabını size ben vereceğim. burada bilmeniz gereken bir şey var, 14 aralıkta Gündoğdu Saruhanoğlu bilgilendirme toplantısı yaptı. Orada maalesef kötü tabirler ortaya çıktı. Yönetim kurulunun karar defterinin açıklanması lazım diye bilgi vermiştim. Yürüyen dönemde maalesef yönetim kurulu ve başkanımız fikir ayrılığına düştü, çalışma grubu kuruldu. Bu çalışma grubuna bu evrakları Hakan Kıymaz verdi. Bunun cevabını vermek isterim.

Murat Ribar: 6 milyon liralık inşaat tahribatı olduğu belirtildi. Aylar süren inşaatta duvarlar yıkılırken yönetim niye buraya müdahale etmemiştir. Neden bilirkişi raporu beklenmiştir. Sözleşme şartlarını oluşturmak kira artırmak değil, taşınmaz bütünlüğünü de korumak gereklidir. Fiziksel yıkım sağlanan kira artışını aşan zarar oluşursa kötü yönetim sonucudur.

Egemen Kılıç: 6 milyon TL’lik hasarla ilgili olarak, 9. Aya kadar işletmecinin sözleşmesi vardı. Kendisine dendi ki yeni sezona çalışmaları başlat. Hepiniz tadilat yaptırmışsınızdır. bir banyo ve mutfak yapılırsa ilk başta çıplak hale gelir. Sözleşme kapsamında hocamın belirttiği gibi havuz alanları soyuldu, taşlar kırıldı, hasarın büyük bir kısmı burada oluştu. Bunlar olduktan sonra mart oldu, elimizdeki sözleşmeye güvenerek ilk 15 günde soyulduğu için hızlıca yapılacağını düşündük. Bilirkişiyi davet ettik, buraya geldi. Bilirkişi 6 milyon TL’lik zarar tespit etti. Bunu az bulup itiraz ettik. Hakan Kıymazla ilgili zararlar yüzünden eğitim faaliyetlerimizi yapamadık. Aldığımız teminatımızla bu işlemler onarımlar yapıldı. Şu an görevde olan Yönetim Kurulu arasında fikir ayrılığı yok. Büyük bir hasar olduğunu görmüyorum. Sinan abi spor salonu vardı, yoktu dediniz, ana konuya odaklanalım, tek sebep değerli Gündoğdu Saruhanoğlu ile diğer üyeler arasındaki vizyon farkı. Hakan kıymaz bizi şikayet ettiği için hayatımda ilk defa savcılığa gittim. Orada “sen bu babyface ile nasıl mafya olursun” dedi savcı bana. Kovuşturmamaya yer olmadığına dair karar geldi. Bu dönemde çok fazla sıkıntı olmadığını düşünüyorum.BJJ ile ilgili kısım da Haziran – Eylül arasında oldu. Benimde yönetiminde haberi vardı. Eğitim dönemimdeyken 15 dk aşağıdan çağrıldım. Avukatlar vardı. Dedim ki avukata hiç bir şeye karşı değilim, spor salonunu kabul edebiliriz ama sözleşme şartlarını kabul edemeyiz. Başından beri spor salonu olmasına karşı olmamıza rağmen, görüşemezsin demedik. Sözleşme görüşmeleri devam ederken bunların dışında kaldık. Ortaya çıkan sözleşmeden 1 ay sonra haberimiz olunca noter ihtarı gönderdim bu sözleşmeyi tanımıyorum, tamamen ilkesel olarak sosyalleşme alanının spor salonuna çevrilmesine spor yapmaya gelmeyeceğiz, YK üyelerimiz burası sosyal alan olsun, sosyal üyeler için negatif algı oluştu. Bir ağabeyimiz yıllarca daldım şu anda dalamıyorum, dedi, bir yerim olmasın mı? Ben de aynı fikirde olduğumu gördüm. Burası sosyal alan olarak kalmalı mı? Evet. Denetim kuruluna imza atanlar bizleriz, mevzuatla ilgili sıkıntı olursa bunları yapacağız. Lütfen ana konumuza odaklanalım. İstiyoruz ki bu mekan 5. Gündem maddesinde olduğundaki gibi burası sosyal bir alan olarak kalsın. Denetimle ilgili yeni başkan adayı da imza attı. Denetim yapılsın. Mutlaka bir yanlış varsa hesap soracaksınız. Lütfen ana konumuza odaklanalım.

Caner Cennetoğlu: Kulübün üyesiyim. Ertan Balaban’la ilgili sözleşme sürecine 4 ay dahil oldum. Sizlerin karşınızda haklı çıkmaktansa rezil olmayı, yalan koşmaya tercih ederim. Sözleşme 14 madde üzerinden yürütüldü. Ender Koğanoğlu, Gündoğdu Saruhanoğlu, ben ve avukat  Ömer Faruk Özsu vardı. Yaptığımız bütün konuşmalarda teminat dahil olmak üzere 4 defa sorular sordum. Beni Ender Kopanoğlu cevapladı. Muci’yi  yönetimde çalışan gayretle hareket eden tek kişi olarak gördüm. Sizlerin karşısında haklı çıkmak önemli değil, usulen yanlışlar olmuş olabilir. Sizlerin karşısında haklı çıkmak sözlerin arkasında durmak önemli. Yönetim Kuruluyla paylaşıldı, ben şahidim. İçlerinde Yönetim Kurulu ne yaptı beni ilgilendirmiyor. Eğer farklı görüş varsa buyursun.

Mustafa Kemal Muci: Caner Bey bilgim olduğunu söylüyor doğrudur 14 madde ile ilgili. Ertan Balaban’la müzakere devam ediyor şeklinde bulunduk. Sözleşmenin imzalanacağı zaman 2 defa tarih değişikliğine uğradı. Bu müzakere süreci önemli dedik, 7 kişi bir arada olsun dedik. Cuma gününe set edildi bu konu, sonra birden pazartesi akşamı mesaj geldi yarın saat gündüz 11 de toplantı yapılacak dedi. Ben arkadaşlarıma duyurunca benim önemli mazeretim vardı yok vaktimde 1,5 saat vakit ayırdım, yazılı olarak bahsedilen 14 maddelik sözleşmedeki yorumlarımı, kendim toplantıda bulunamayacağım için notlarımı ilettim.

Münci Öz: Söz almak zorundayım.

Sinan Orhon: 37 nolu üyeyim. Genel sekreter ve konuşan arkadaşımın söylediklerine katılıyorum. Sayın yönetim kurulu başarılı mı? değil mi? Başka sorum yok.

Münci Öz: Açıklık getirmek istiyorum. Bu kadar çalışılmış, bir abi olarak divan başkanı olarak değil. Anlatınlar hep iyi niyet. Uygulamalarda hatalar vardır, bunları düzeltmemiz gerekir. Egemen’in söylediğine karşın hayır, evvela tüzüğe uygun davranalım. Aile içindeki sorular kendilerini suçlama için değildir. 4 ay aranızda anlaşamamışsınız. Yönetim kurulu kararı alınmadan talihsiz bir anlaşma yapılmış. Salih Uçar kendi örneklerini koymuş 22 Aralık 2025’e rapor hazırladılar. Yener kardeşimiz hazırladı. O günkü konuşmamızdan sonra Yener kardeşim düzeltsin, denetim raporu hazırlamışlar, orada açıkça yapılan hatalar, açıkça anlatıldı. bugün burada bu problemi çözmemiz lazım.

Ender Kopanoğlu: Başkan Yardımcısıyım. Sözleşmede benim imzam da var. İmzalandığı gün maalesef cuma gününden set edilmiş herkesin katılabileceği bir toplantıydı. Salı akşamı saat 23.00 de, ertesi gün saat sabah 11.00 e alındı. Hiçbirinin katılabileceği gibi değildi. Mustafa Kemal sadece notlar gönderdi. Süreç içerisinde çözülebilir ifadelerdi. Avukatlarla görüşülür, düzeltirilir diye düşünerek imza atıldı. Aşağıdaki reklam alanlarına ciddi bağış alma şansımız vardı. Sözleşmenin ekinde bir kaç önemli ek vardı. bu önemli eklerin hiçbiri imzalanan sözleşmenin içinde yoktu. Bu eksik olarak, tamamlanacak olarak, reklamcıları kaçırmamak için verildi. Biz 6-7 milyonu almış olsaydık; kulübün yaptığı masrafları kendi bütçemizden karşılayacaktık. Balaban dan peşin parayı almamış olacaktık. Kulüp bütçesi bu kadar zarar görmeyecekti. İmzanın sebebi odur. Sözleşmenin geçerliliği olarak bakarsak, sözleşmenin ekleri olmadığı için; biz de sözleşmeyi fesh ederken, bu maddelere dayanarak feshettik. Teminat yok, ekleri yok, ciddi reklam geliri olacaktı. Size teminat veremeyiz ama reklam geliri sağlarız dendi. Biz reklam teminatını kaçırmamak için sözleşmeyi acele imzaladık.

Ali Alakuş: Endüstri mühendisi olduğunu biliyorsunuz. 2 soru soracağım. Kulübe 2 adet kompresör alınmış, hangi şartlar altında alındı. 160 barlık olmasına rağmen bir tanesi ortada yok. Başkanımız der ki tamire yolladık. Kompresör nerede? Kulübün malı yok.

Mustafa Kemal Muci : 2023 yılının konusu, gündemimizde yok.

Münci Öz: Sorulabilir.

Ali Alakuş: Hiç çalıştırılmadı neden alındı o zaman.

Ender Kopanoğlu: onlar hurdaydı, çok ucuz fiyata aldık 4 tanesine 200 bin TL verdik.

Ali Alakuş: Çok güzel.

Ender Kopanoğlu: Tamir bakımlarının yapılacağı yere gitti. Birinden sökülen parçalar diğerinin tamiri için kullanıldı.

Ali Alakuş: 4 kompresörden 2 kompresör yapıldı. 200 barda çalışacak mı? Malzeme yorgunluğu olan bir malzemeyi 200 bar basılarak kullanılabilir mi?

Ender Kopanoğlu: Havuz eğitimleri için önermiştim. Daha düşük barlı kullanma ihtimalimiz vardı. Şimdi öbürü kullanılıyor.

Münci Öz: Esas ana konularımız var.

Volkan Odaman: Şu an 5. maddeyi tamamlayalım.

Münci Öz: Şu an 4. maddeyi konuşuyoruz. (Madde hatırlatıldı)

Hakan Usta: Hukuk Danışmanlık ofisim var 56 yaşındayım. Spordan sorumluyum. İsmim geçtiği için mikrofona geçtim. Caner bey dedi ki sözleşme sürecinde Hakan Usta da vardı dedi. Evet vardı. Hep itiraz etti. Bu sözleşmeyi avukat arkadaşlarına okuttu, itiraz etti. Hatta şerh koyacağını söyledi. Sizin burada olmanızın sebebi de hakan ustadır. Siz 2027 de buraya geldiğinizde burada fitness salonu olacaktı. Burada her şeyi her musluğu biz aldık, onları Balaban alacaktı. Siz beni seçtiğinizde ben sizin hakkınızı korumak zorundayım. Biz şerh koyduğumuz için denetim kuruluna gittik, harika bir rapor hazırlattık. Ertan bey buralar benim, sahil bandı benim dedi, biz dedik ki hayır bizim kulübümüze ait. Biz bu yapılmış sözleşmeyi kabul etmiyoruz dedik. Kürekte benim dedi, sözleşme yapmadık. Biz vermedik. O yüzden buralara geldik. Biz benim adım geçtiği için buradayım. Benim sözleşme yapıldıktan 2 hafta sonra haberim oldu, gittim muhasebe de okudum. Bu sözleşmeden haberim vardı, imzam yoktu, yönetim kararı yoktu. Biz fitness a izin vermedik.

Münci Öz: Yönetim kurulu kararı yoktu, şerh koydunuz doğru mu?

Hakan Usta: Evet.

Vedat Temur: Hakan Hocam’a şunu sormak istiyorum. Ömer Faruk, Caner bey, Hakan Bey var diyorlar. Caner Bey hangi sıfatla bu toplantılara katılıyor, biz de katılabiliyor muyuz? Bize de haber verilseydi. Bizlerin niye haberi olmadı. Caner Bey denetimdeyse ben bunu bilmiyorum. Caner Bey Balaban’ımı temsil etti. Bizim niye haberimiz yok. Çağrılsaydık, gelirdik.

Hakan Usta: Bu sorunun muhatabı ben değilim. Çok güzel soru, Caner Bey başkanımıza danışmanlık yaptı. Yönetim Kurulu ile ilgisi yoktur.

Mehmet Kaya: Çalışma grubu üyesiyim. Yönetim kurulu üyesi hakan usta bir denetim raporundan bahsetti. Biz 2 tane dilekçe verdik. 119-157 nolu dur. Gündoğdu Saruhanoğlu şahsi, yönetim kurulu da ayrıca yanıt verdi. Her ikisinde bir iddia vardı. Bu raporların kendi talepleri ile yapıldığı iddia ediliyor. Bu raporu gizli dediler. Gizli değil, rapor burada. Denetim kurulu ya da her türlü rapor Genel kurulun incelemesine açık olmalı. Denetleme raporu TBK denetim kurulunun özelinde midir? Açık olması gereklidir.Yönetim Kurulu yanıt olarak kötü niyetli kişilerin eline geçmesin dedi. Bu hakarettir.

Gündoğdu Saruhanoğlu: Ben bir seyahat dönüşü noterden yazılmış bir ihtar aldım. 22 ay hiç yorumda uyarıda bulunmadan gelipte bir noter ihtarnamesiyle şahsıma hedef alan bu ihtarname için, hem denetim hem disiplin kurulana müracaat ettim. Bu denetim ve disiplin kurulu raporları tüm üyelerin bilgisine sunulmalı, gizliliğinin olmadığı duvara asılması gereklidir. İlk dönemlerinde tüm YK kararlarını üyelerine iletiyorduk. Sonra açıklamadık. Spor kulüplerinde mahrem yoktur.

Murat Ribar: Ben 40 sene sözleşmelerle uğraştım. Çok sözleşme imzaladım. Bu Ertan Balaban’la yapılan sözleşme gibi tek taraflı yapılan sözleşme hiç görmedim. İptal yetkimiz yok, yanlış olduğunu hukukçular söylemiş. Ekleri yok, tek taraflı, alelacele imzalanmış, eğer bir reklam geliri alınacaksa niyet mektubu verilebilirdi. 2 kişinin yönetim kurulu kararı olmadan sözleşme imzalaması büyük risk oluşturmuştur.

Yener Şenok: 2019’dan beri kulüp üyesi, denetim başkanıyım. Az önce bahsi geçen bahsedilen 22.12.2025 tarihli denetim kurulu raporunu biz yazdık. Başkanımızda yönetim kuruluda bu denetim talebini kendilerinin yaptığını söylüyorlar. Doğru. İkisi de doğru. Biz denetim kurulu olarak bir akşam, bize Gündoğdu Hocanın whatsapp mesajı saat akşam 10 civarı geldi. “Bana bir ihtarname geldi. Gereğini yapın, inceleyin.” Ertesi gün resmi kanaldan yönetim kurulundan mail ile talep geldi. 22 aralık 2025 tarihli denetim raporundan bahsediliyor. Yönetim kurulunun talebi üzerine yönetim kuruluna gönderildi. Balaban konusunu, mali konularının da incelendiği detaylı rapordur. Sözleşmenin faydalı zararlı yönlerini ve bunun yanı sıra yapılan borçlanmalar çok büyük boyuttaydı, spor kulüplerine sınır getiriyordu. 7405 kanuna göre bir sınır var, bir önceki yıl gelirlerinin yüzde 10 u kadar genel kuruldan izin aldıysan yüzde 50’si kadar borçlanma olabilir. Borçlanma sınırı aşıldığını belirttik. Bir önceki yıla bakıldığında muhasebe kayıtlarına, yönetim kurulu dahil, defterlere ulaşamıyorduk. Defterlere bakamadan yönetim kurulunun çalışmalarından öğrendik. 12 milyona yakın borç miktarları vardı. Bu borç miktarının yüzde 50 kanununa göre sınır aşılmıştı. Bu raporları gönderirken üzülerek söylüyorum ki bu bilgi aklımızın köşesinde vardı. Bu kulüp defalarca çeşitli yerlere üyelerimiz tarafından ihbar edilmiş, milli emlağa, maliyeye vs.. biz yönetim kurulunun takdirine kalacak şekilde, “yönetim kurulunun kararındadır” açıklamasıyla raporu gönderdik. 7405 kanun ihlaline sonra değinelim. Bu kanunla ilgili gelişme vardır. Daha sonra açıklanacak.

Sinan Orhon: Denetleme faaliyet raporlarında söylemek istiyordum bitirelim istedim. Raporlara rakamsal olarak birşey söylemiyorum. Mükemmel ve kulübü düşünen bir rapor. Sonumuzun daha kötüye gitmemesi için neden olağanüstü çok açık neden olduğu. Neden olağan genel kurul detaya girmeye gerek yok. Bizim çalışmalarımızdan muhasebe ve olağan denetim zafiyeti konusu tespit edildi. Yaptığımız çalışmalar tarafından, incelemeyi de açıkça yapmadık güvenimiz yok değil, bazı arkadaşlara, özellikle başkana ağır ithamlar var. Bunların anlaşılması için evraklara tek tek bakılıp, ne kadar mal saymışım ne kadar envartar var, ancak bir şey söylenebilir. Bu raporlar hazırlanırken evrakların zamanında ulaşamaması yönetim zafiyetidir. Bunlar dostunuz ötesi, buddyniz denizin altında canınız yaptıkları iş yanlış olabilir. Gönlümüz istiyor ki mahkemeye gitmesin, kiracıyız, kamu için spor kulübüyüz, pamuk ipliğine bağlı işlerimiz var, yerine getirmemiz gereken maddeler var. Yelken kürek, bunları yerine getiremezsek çökerler beyler, lütfen.. dinlediğiniz için teşekkürler.

Münci Öz: Söz almak isteyen var mı? Söz almak isteyen olmadığına göre konuyu kapatıyoruz.

SAAT : 13.20 MOLA VERİLDİ.  //  SAAT: 14.00 TOPLANTI DEVAMI

6)        Gündemin 5. maddesi gereği; Mevcuttaki lokal restoran salonunun Fitness Center Salonuna dönüştürülüp dönüştürülmeme konusunun görüşülüp, oylanması

Münci Öz: 5. gündem maddesine geçiyoruz.

Hakan Levent: Kimseden ses yok, mevzu olan konu gündem maddesi içinde olduğumuz alanın spor salonu olmasını içeriyor, evet dersek lokalimizi de kaybederiz.

Salondan tepkiler geldi oylamaya geçin dendi.

Mehmet Kaya: Daha önceki genel kurulda çoğu yetkiyi Gündoğdu Hoca’ya yönetim kurulunda almaya satmaya yetki verdiniz. Yetki verdiğiniz yönetim kuruluna bu oylamada evet ya da hayır oyu çıkarsa ne olur? Spor salonu yapmıyoruz dediğimizde Hakan Kıymaz buna itiraz ettiğinde ne olacak?

Gündoğdu Saruhanoğlu: Buradaki fitness salonu olma olayı esası şu: Kulüp spor bakanlığına tescil edilince 2024 öncesi mecburen spor il müdürlüğü ve yetkili kurumlar tarafından denetim geldi. İçki ile ilgili sorunlar oldu. Burayı nasıl kullanırız? Burası kullanılan bir mekan değil, yazları dışarısı kullanılıyor. Nasıl kullanırız? Neticede bir kaç üyeden de soru gelince, üyelere soralım, üyeler karar versin denildi. Burası fitness salonu olacak değil. Gençler burada spor yapacak, yukarıda restoran olacak. Biz burayı Doğu Yazıcıoğlu’na verdik zaten, bunların hepsini vermiştik zaten. Buranın kullanımını alt işletmeci olarak verdik. Bugün kongrenin sebebi buraları üyelere danışmak için toplandık. Burası sosyalleşmek için ayrılan bir mekansa, buralar üyelerin kullandığı bir mekan olacaksa güzel, üyelerin gelip oturup çay, kahve içip, tavla oynayacağı mekan olursa son derece güzel. Burayı kalkıpta kulübe ait bir sosyalleşme mekanı olarak mı kurgulalyacağız? yoksa spor merkezi olarak mı? Burayı içki içilen bir mekan olarak düşünmeyelim. Çocuklarım burada büyüdü, buranın kulübe kalmasını bende isterim. Burasının içki içilen bir mekan olarak kalacaksa arka taraftan bir girişi olabilir. Mevcut lokal restoran salonu mu, fitness’a mı dönsün bunun kararını vereceğiz.

Münci Öz: Gündem bellidir. Mevcut lokal restoran kısmı, böyle kalmalı mı? bunun kararını vereceğiz.

Sinan Orhon: Balıkadamlar kulübünün bütçesi denktir, alt işletmeci musibetleri yüzünden habire borçlarınıyoruz. Burada kahve içilecek, bilardo oynanacak, burası bizim, önerim; daha sonraki konularda bizim alt işletmeciye ihtiyacımız yok. Bu adamlardan para alıyoruz, kulübü borçlandırıyorsuruz. Akıl karı mı? Ne olursa olacak, siz de fikir vereceksiniz kendilerine, fitness a kiraya gerek yok şahsi fikrim.

Münci Öz: Gündemizi okudum. Fitness salonuna dönüştürülüp dönüştürülemeyeceği oylamaya geçiyorum.

Bahadır Keskinkılıç: 1981, 115 no’lu üyeyim. Nezih Başkanın son döneminde lokalden sorumlu yönetim kurulu üyesiydim. Doğu Yazıcıoğlu ile yapılan sözleşmelerde görev aldım. Doğu Yazıcıoğlu ilk çok iyi geldi, sonrasında gerek tarzı, gerek masrafların yükselmesi ile burayı pavyona dönüştürdü. Ben kahve sektöründeyim, burada kahvelerin içildiği, kahvaltıların edildiği bir mekan olabilir. Sinan Abiye katılıyorum, bizim burada işletmeciye ihtiyacımız yok, burada zennede oynattılar. Biz burada bir kutlama yapamadık, yer bulamadık. Bu bize yakışmıyor. 70 yıllık kulübün 45 yılında varım,. Biz bunu alt işletmeci olmadan da yürütebiliriz.

Mehmet Kaya: Kulübün işgal ettiği yapıların mülkiyetiyle ilgili söz almak isterim.

Mustafa Kemal Muci: Faaliyet raporu okunurken o konu gelecek.

Münci Öz: Burası fitness salonu olsun mu?

Münci Öz: Oy birliği ile fitness salonu olmamasına karar verilmiştir.

7)        Gündemin 6. maddesi gereği; Yönetim Kurulu Faaliyet Raporu ile Denetim Kurulu Raporu’nun okunması ve müzakeresi,

FAALİYET RAPORUNUN OKUNMASI:

Mustafa Kemal Muci: Sayın Başkan okuyacağım faaliyet raporunu genel kurul tutanağına ek yapılması için arz ediyorum. 2024-2025 faaliyet raporu herkese ulaştı. Aynı zamanda web sitemizde aktiftir, indirilebilir. Önemli noktaları belirtmek istiyorum. Dalışlardan bahsedeceğim. 2022-2025 yılları arasında son yıllarda düşüş var İBB nin yapmış olduğu sahil güçlendirmesi sebebiyle bizim alandan uzaklaştırılmamız ve havuzdaki tadilatlardan dolayı bröve sayılarımız geriledi, 5 dönem eğitimler ve gelişimler yapılamadı. 250 mertebesinde olan sayı 147’lere geriledi. 2024-2025 yıllarında Eğitmenler seviyesinde ve rehber dalıcılarda ciddi şekilde ilerleme kaydettik. Dalış teknesinin sefer sayıları görülüyor. Teknemizi gelişim ve eğitim dalışlarında kullanıyoruz. Özel günlerde üniversiteler ve diğer STK’lar ile özel seferler de oluyor. Konaklamalı gelişim dalışları 2024 senesinde 4 tane oldu. 2025 de hiç yapamadık.

Bahadır Keskinkılıç: TBK sitesinde internette yurtdışı geziler görünüyor, oluyor mu?

Mustafa Kemal Muci: 2024-2025 yıllarında kulübün yurtdışı gelişim dalışı yoktur.

Bahadır Keskinkılıç: Olanlar TBK başlığı altında pazarlama görülüyor.

Mustafa Kemal Muci: Konaklamalı 2025’de sıfıra düştü TÜRSAB belgesi sebebiyle ilgili, federasyona olan çekincelerden dolayı ve bazı davalarla karşılaşmamak için durduk ve yapmadık. 2026 senesinde planlandı ciddi sayıda şehirlerarası gelişim dalışı yapılacaktır. 2024 senesinde Yelken Şube ile amatör denizci belgesi pratik eğitimlerimiz vardı. Antrenör sıkıntısı sebebiyle ara vermek zorunda kaldık. 2024 – 2025 senesinde kış aylarında sosyal etkinlik komitemiz kuruldu çok başarılı işler yapıldı. Salonlarımızda aktiviteler yapıldı.

Murat Akbaytürk: Sultanahmet etkinliği olmadı.

Mustafa Kemal Muci: Çıkartırız onu. SUBAQUA isimli tekne yatırım amacıyla kulüp adına tescil edildi. Kaş Limanından alındı Marmara Bölgesinde faaliyet yapılmak üzere Bandırma’da şu anda karada kışlamaktadır. İstanbul’a getiremedik, bağlama yeri sorunu var. Teknenin ne yapılacağı konusu yönetim içinde konuşuluyordu. Satılmalı mı, kullanılmalı mı çalışma aşamasındadır. 80 adet çelik tüpümüz vardı, 2-3 senelik ömrü kaldı 3. test sertifikası da alınabilir çok efektif olmaz. Dalış Tüpleri bakımları yapıldı sertifikaları alındı. 3 senelik ömürleri kaldı. Güvenlik nedeniyle, ağır elbiselerle, paletlerle tüp taşıyoruz, ciddi bir tehlike var. Aşağıda bir kompresör odası oluşturalım tüpleri koyalım. Güvenlik sorunu ortadan kaldırmak için 72 tane dalış tüpü envantere kattık. Ana yerleşkede onarımlarımız yapıldı, konferans salonumuz yapıldı, Salonumuz dikey kullanılıyordu, 60-65 kişilikti, yatay kullanımla birlikte 80- 85 kişilik kullanıma geçti. Asma tavanı kaldırıldı. Projeksiyon, ses, aydınlatma sistemi ile donatıldı. O dönem ana salon ne olacak tartışmaları yoktu. Bu nedenle alt salonu nasıl çok amaçlı kullanırız diye düşündük. Kapalı bir depo alanı yaptık. Sunumla gösterildi. Eğitim, sinema, toplantı salonu olarak kullanabilirsiniz. Teras yapısı, havuz ve çevresi, makine dairesi, eksiklikler, karolar, kırılanlar düzeltildi. Konstrüksiyonlar kuvvetlendirildi. Duşlar, tüp odamız, kompresör odamız yapıldı. Atıldı, aydınlatıldı. Havalandırma eksiği ve kış aylarında ısıtma eksiğimiz var. Tesisatlarımız tamamlandığında tamam olacak. Şu an kullanılabilir durumda. Kayıkhane yapısı mecburen bizim elimizde olmadan İBB talimatı ile yıkıldı. Biz buralarla uğraşırken Marmara Yelken kendi yerlerini yaptı. Marmara Yelken’in yayılmacı tavrı varken  o esnada Balaban sözleşmeleri müzakereleri devam ediyordu. Daha sonra yönetimimiz içerisinde fikir ayrılıkları sonrasında, bazı çok radikal kararlar aldık ve yürürlüğe soktuk. Bu kararları alırken. 22 kasım tarihli raporlarını, denetim kurulunun sunduğu maddeleri tamamladık. Karar defterine işledik. Ne yaptık derseniz; geçmiş dönem mali kayıtlara ulaşamama sorunu son dakikada ortaya çıkmadı, zaman içerisinde büyüdü. Nasıl parasız kaldık konusuyla başladı. Daha önce içimizde bir personel vardı, çalışıyordu. Emekli olması sonrasında alınan kararla, dışarıdan hizmet alım kararına gidildi. Her şey bu tek kişide toplandı. Kayıtlar çok zamanında işlenememiş, biriktirilmiş dolayısıyla bizlerin de o an alması imkansız hale geldi. Denetim kurulu da ulaşamadı. Uyarı sonucunda derhal yeni biri alındı. Daha sonra sıkı bir mali bir politika uyguladık. Burada bir takım şeyler yıllardır böyle. Lütfen bu söylemimden bir suçlama çıkmasın. Kulüpte bir başkan var ve kararları başkan alıyor, 3’e, 5 e bakmadan da alınması gerekiyor. Sıkı mali politika uyguladık. Yıllardır burada bir başkan var. Yönetim kurulu kararı olmadan harcama yapılmaması kararı aldık. Haftalık ödeme planı çift imzalı hale getirdik. Bankalarda işlem yapmayı çift yetkiliye çıkardık. Şu an sayman ve genel sekreter belirli bir limit dahilinde işlem yapabiliyor. Bunların tamamı 18 Kasım 2025 tarihinden sonra alınan kararlardır. Bu mali disiplin bu tarihten sonra alınan kararlarla alındı.Nasıl bir limit var. Limit yok, yönetim kararı ile yapılabildiği için 1 milyona kadar limit var ama böyle bir harcama yapılmıyor, Milli Emlak’a 1,5 milyon ödeme yapılacağı için bu limit belirlendi. Bugün rapor çıkartabilecek haldeyiz. Yönetim kararı olmadan 1 lira bile harcanamıyor. Kulübün kredi kartı var 100 bin lira limiti var. Bazı şeyler otomatik karttan çekiliyor. Ekstre günü beklenmeden, kredi kartı ödeniyor. Yönetim kurulu kararlarını daha hızlı alabilmek için whatsapp’tan ön onayları alıyoruz. Mesela buraya bir temizlik ekibi gelmesi gerekiyordu, bugün toplantıya hazırlanmak için. Whatsapp’tan bunu onayladık. Yine denetim kurulu raporunda belirtilen tavsiyelerin içinde benim de önem verdiğim iç yönergeler yetki tabloları, herkesin, başkanın, muhasebecinin, başkan yardımcısının, para yetkileri varsa görev tanımları için, bir kalite yönetimi için bir birim kurduk Başına daha önceki dalış okulu başkanı Ergün Özyiğit’i getirdik. Bunların 30-32 tanesi tamamlandı. Alt işletmeci sözleşmelerinde, hukuki olarak kulüp tüzel kişiliği anlamında Yönetim Kurulu yapması gerekeni yapmıştır. Tazminat çıkabilir ama bu bir hukuki süreç sonucudur. Ertan Balaban’la ilgili anlaşma kanalları açık. Bu kulübün tapusu var 29 yıllığına irtifak hakkı olarak. 8 sene kaldı. Ödemelerimizi düzgün yapıyoruz. Restoran sözleşmesi fesh ettikten sonra Hakan Kıymaz şikayet ediyor. Milli Emlakla yazışma başladı. Spor kimliğinize aykırı sözleşme yapılmış dediler. İnceleme başlattılar, beyan verdik, spor kulüp kimliğine aykırı bir şey yapmadık dedik.. Lokalimizin işletilmesi için bir firmaya alt işletmecilik verdik dedik. Şikayet konusu; alkollü işletme açtığımız yönündeydi. Buranın lokal ve içki kullanım hakkı olduğunu anlattık, anladılar. Hasılat almamız lazım dediler. 2019-2024 arasında % 25 istediler. Hakan Kıymaz 2019 ve 2024’deki sözleşmeleri Milli Emlak’a vermiş.

Ali Alakuş: Doğu’nun bana söylediği her sene 50 bin dolar ödendiği

Mustafa Kemal Muci: O 15 bin dolar karşılığı Türk Lirası bağıştan bahsediyorsunuz.

Biz muhasebeden kayıtlarımızı aldık, bizim bu şirkete kestiğimiz faturaları çıkarttık. Alt işletme bedeli hangileri, doğalgaz ödemelerini ayırdık, işletme giderini set haline getirdik ve bunları evrakları Yener Şenok ve Ali Mendilli ile Milli Emlak’a verdik. incelemede. Bir istisna var, kamu yararına çalışan derneklerde eğitim amaçlı tesisleri için hasılat payı ödenmez diyor. Biz hasılat diyoruz onlar başka bir şey söylüyor. Alacakları para varsa isteyeceklerini söylediler. 5,5 milyon TL’ yi hasılat diye kabul etseler % 25’i gecikme faizi ile birlikte  2,5 milyon TL olacaktır. Cezai işlem demiyorlar ama bir bedel isteyecekler. Henüz müzakere aşamasındayız. Eğer süreç olumsuz olursa para cezasını geçin irtifak hakkının kaybedilmesi gündeme gelebilir. Faturaların kesilmesi 2021’de başlamış. 2020 ve 2021’de pandeminin getirdiği durumlarda görüşmelere konu edildi. Kaymakamla iletişim gayet iyi. Dernekten çıktık spor kulübüne geçtik. Spor kulübüne geçmiş olmamız lokal hakkımızı kaybettirmemiştir. Bu sınırların içerisinde çift kapı numarasıyla bu işin çözülebileceği söyleniyor. Bir yerde takıldık. Anlatacağım. TAPDK harçlarımızı yatırıyoruz. En son 17 bin küsür yatırdık. İstanbul Gençlik ve Spor Müdürlüğü ile olan ilişkiler. Burada bir spor tesisi işletme belgesi alınması gerekiyor. Biz dalış kulübüyüz, havuzumuz var, burası tam bir spor salonu değil. dalış merkeziyiz dedik. Siz bize müraacat edin dediler. Müracatın ekinde yapılması gerekenler var, sağlık müdürlüğü itafiye ye gideceksiniz dediler. Kadıköy Belediyesine de gittik. Yapı kayıt belgeli olduğu için bütün konular döndü dolaştı çift kapı numarasına ve belediye tarafından bu binalar tanınmıyor noktasında takıldı.Daha önce yapı kayıt belgesi alınmış. Üzerindeki yapılar kulübün değil, Nezih Saruhanoğlu üzerinde görünor diyorlar. Tüzel kişiliğe geçirilmesi geriyor. Nezih Bey destek verecek. Aşağı kapı numarası alamıyoruz, deniz dolgu alanı olduğu için.

Ali Alakuş: Belgeler gösterildiğinde nereden buldunuz diye soru geldi. Ben 78 senesinden beri kulüpteyim. Yıldız Teknik makine Mühendisiyim, gemi işleriyle, hesap kitaptan anlarım.. 15 sene gemi yaptım. Batık çıkardım. Yurtiçi ve yurtdışı şirketlerim var. Kendimi tanıtmam yeterliyse sorum: Kulübümüze tekne alındı bir sürü para harcandı. Teknenin alındığı ilk günden beri yapılan bütün masraflar, bakımı, onarımı, liman barınak bağlanması, kaptan parası, genel giderleri hesaplandı mı? Dalış sayısına bölünüp her dalışın parasına denk geldi mi? Kiralasaydık daha mı pahalı olurdu. Kalktık Kaş’tan bir tekne daha aldık, bağlama limanı yok, nasıl çalıştırılacağı belli değilken şimdi Bandırma’da karada. Muci Hocam bakımları yapıldı dedi. Teknenin karada olması her şeyinin yeniden yapılması demektir. Bu teknenin nasıl çalıştırılacağı belli mi? Gündoğdu Hoca Marmara Adası Belediyesi ile anlaşma yapıldığını söyledi. Kaç kişi Marmara Adası’na gidip dalış yapacak? Çok mu kar ettik ilk tekneden de, ikinciyi aldık? 4 kompresörden 2 kompresör yaptık. Bugün alınacak 200 litrelik bir kompresörün maaliyet 225 bin lira. Biz bunları 200 bin liraya aldık,  ne kadar kullandık da bakıma gittik? Kar ettik mi? Zarar etmeye devam ediyor muyuz? Tekne mi kiralayalım, tekne mi alalım?

Mete Çalışkan: Bizim öğrenci taşıdığımız teknelerin sörvey’i var mı? Ucuz mazot alıyor muyuz? Liman bağlama fiyatlarından haber var mı? Ali Alakuş’un söylediklerine katılıyorum. Tekne sahibi mi olalım, tekne mi kiralayalım?

Mehmet Kaya: Başkana ve yönetime sorduk söylenti midir nedir bilmiyoruz, Antifelos diye Kaş’ta kaporası ödenen, Kaş’ta yer bulunamayan, kaporasının geri alınamadığı 3. bir tekneden bahsediliyor. Kapora verildi mi, niye vazgeçildi?

Mustafa Kemal Muci: 70 bin TL kapora verildi, geri alındı. Tbk 1954’den sonra 2. girişimdir. Satıcı, tekneyi satmaktan vazgeçti. Kaş’ta TBK açalım, daha uygun fiyata dalışa gidelim dedik. Bizi oraya almadılar. Almamak ne demek: Tekne sahibi değişince, bağlama yerini kaybediyor. Bu 2022 yılının konusu.

Mete Çalışkan: Belli bir yaştaki tekneleri kasko yapmak zor. 30 yaşındaki tekneye kasko yapılmaz. Karada duran teknenin inanılmaz masrafları var, yanına bir bekçi koymanız gerekmektedir.

Ali Alakuş: Başkan bana 1,5 milyon para harcadığını söyledi.

Gündoğdu Saruhanoğlu: Alınan tekneler mevzu, teknenin maliyeti işin ikinci kısmı. Biz ilk teknemizi 220 bin TL karşılığı Kaş’tan aldık. 20 bin lira parayı özel imkanlarla karşıladık. 10 küsür bin mazot ihtiyacı vardı, bir ayda tekneyi getirdik. Daha önce 9 metre bir teknemiz vardı. Buradada tekneyi karaya çektik dalış teknesi yaptık. Amaç TBK’nın bayrağının dalgalanmasıydı. Kaş’ta bir tane şube açalım, bu şubede TBK üyeleri dalış yapsınlar. Kaş çok kullanılan bir lokasyon, İlker Hocamız yardımcımız oldu. Teknenin sahibi, yeriyle birlikte bize taahhütte bulundu. Çarşı içinde bir mekan vardı. Orayı da merkezimiz yapacaktık. Avansı ödedik, alım faaliyetlerini başlattık. Oradaki tekneler belediyeye gidip, TBK buraya gelirse satış yapamayız dediler. Sonra biz iptal ettik. 2. Konu da Kaş’tan alınan 2. Tekne bunu da tasarruf maksadıyla 590 bin TL şey karşılığında alındı. Saç tekne yaptıralım Marmara’da TBK bayrağı ile gezdirelim. 70 yıllık kulübü tekne sahibi yaptık. Pahalı bir bağlama noktası olan marinalar gibi değil, Bandırma’da ayda 5 bin küsür TL para ödeniyor. 2 teknemiz var, 2. Tekne kaynak olarak satılabilir. Marmara Belediye Başkan yardımcısıyla bir mekan oluşturuldu. Marmara festivalinden beri, Marmara belediyesinden teklifler geliyor. Çok güzel dalış noktaları var. Böyle bir karar aldık. Oluşacak yönetim kurulu satar veya kendi kararındadır.

Mete Çalışkan: Atık mevzuu önemlidir. Atık boşaltma sistem var.

Ali Alakuş: Tekne karada.

Münci Öz: Bu yapılan iş karlı mı karsız mı? bunu konuşalım.

Bahadır Keskinkılıç: 2. Tekne tasarruf için alınmaz.

Gündoğdu Saruhanoğlu: Tribünden öyle gözüküyor, böyle uygun gördüm.

Ali Alakuş: Tekne almak mı, kiralamak mı karlı?

Gündoğdu Saruhanoğlu: Muhasebeden alabilirsiniz bu bilgileri. 72 senelik kulübün bir teknesi olmuştur.

Yener Şenok: ​​Kulübümüzün muhasebe sistemi yönetime yardımcı olacak şekilde dizayn olmamış. Teknenin kullanımı biz bu işten kar ediyor muyuz, etmiyor muyuz? bu sorunun cevabı muhasebede yok. Şehir dışı dalış turları düzenleniyor, kabaca kar ediyoruz. Ayvalık dalış turu nedir denildiğinde bunun cevabı yok. Hesap planının tek düzen muhasebeye uygun hale getirilmesi, her sorduğunuzda cevap vermek üzere, her türlü kar merkezli olması gerektiğini ifade ettik. Gelişim dalışlarında toplanan paralar var, amortisman nedir? Yıpranma payı nedir? Hesaplarının yapılması gerekiyor, bunların cevabı yok. Raporlama eksik, denetim ve yönetim kurulu sorumludur. Sizlerin cevap alabileceğiniz kar merkezli olarak revize edilmesi gerekir.

Ali Alakuş: Tekne aldık, ne kar ettik anlamadık, raporlamadan kim sorumludur? Yeterli veriyi alamıyoruz diyorsunuz. Sorumluluk, size veriyi verecek olandır.

Gündoğdu Saruhanoğlu: Kamu yararına çalışan derneklerde karlılığa bakılmaz. Muhasebede her kayıt vardır. Düzeninde değişiklik yapılabilir. Gerekirse ücretsiz şeyler yapabiliriz.

Sinan Orhon: O sadece kamu faaliyeti olan sporlarda kurumlarda yapılır. Kamu menfaatine spor olması gerekir. Tek tüplü dalış var. Kontratımız doluyor. Şu an faaliyet gösterdiğimiz spor dalımız yok.

Bahadır Keskinkılıç: Son dönemde paletli yüzme, sualtı balesi, sualtı ragbisi bunlar ne oldu? Ücretsiz dalış hocası çalıştıran dalış okulusunuz. TBK parası karşılığında şu anda tüplü dalış öğreten bir sistem oldu. Burası spor kulübü İstanbul Üniversitesi haricinde kamu yararına çalışan bir kulüp değil. Bu kulüpte benim Türkiye şampiyonluklarım var. Geldiğimiz noktada tamamen ticari bir işletme burası. Kamu yararına yapılan bir iş söyleyin.

Gündoğdu Saruhanoğlu: 3 sene önce Cenk Devrim ulusoy u getirdik. Sualtı dalış kulüpleriyle ilgili müsabakalara katıldık. Federasyonun getirdiği kurallar nedeniyle her branş için antrenörler getirmek ve bazı kurallara uymamız gerekti. Havuzda eğitim yapılırken sporculardan biri dipte kalanlar oluyor. Antrenörünün whatsapptan talimat attığını öğrendik, dünya rekoru olan arkadaşı iptal ettik. Triatlon branşında açık deniz, bisiklet, koşu olacağı bir plan üzerinde çalıştık. Ertan Balaban olunca takıldı kaldı. 6 branşın oluşturulması gerekiyor. Bunları bünyemize aldığımızda tamamlayacağız. Toplantılarımız oldu.

Ergün Özyiğit: 1980 yılından beri kulüpteyim. 1996 dan beri 3 yıldız eğitmenim. Makine mühendisiyim. Kalite yönetim sistemleri üzerine konuşacağım. 2021 yılından beri dalış okuluyla yoğun ilgileniyorum. Elimizde doküman yok, talimat yok, herkes birbirinden farklı eğitimler veriyordu.

Murat Akbaytürk: Vardı hocam.

Ergün Özyiğit: ERP sistemimizde tüm faaliyetler kaydediliyor. Kurumsallaşmanın öneminden bahsetmek istiyorum. Acilen organizasyon şemasını yaptık. Prosedürlerimiz yok. Hızlıca hazırlanıyor. Burada senede 25 tane operasyon yapılıyor. Tekne ile çıkıyor. Burada 1000 kişilik operasyon dönüyor. Bu 40 maddelik tüzükle bu iş yönetilmez. Tüzük geçen yüzyılda kaldı. Tüzüğümüz dökülüyor. Kalite Yönetim Sistemini kuruyoruz.

Münci Öz: Bitirin, bu konu bir sonraki maddeye geçeceğiz. Sorularınıza olan cevapları alabildiniz mi? Ali Alakuş, Bahadır Keskinkılıç, Mete Çalışkan, Mehmet Kaya?

Ali Akakuş: Alamadık.

Mehmet Kaya: Yönetim kurulu samimi bir itirafta bulundu. Muhasebenin yönetimi dışa verilince, düzgün çalışmadı. Önlem alınmamış, eleman alınmamış. Bir doğru düzgün mali veri alamamışlar. Ancak bilgi alamadığınız bir muhasebeyle, yatırım kararını nasıl alırsınız? Fizibitesi yapılmamış, bütçesi oluşturulmamış yatırım kararı almanız doğru mu? Dalış teknemiz tabiki olmalı. Yatırım kararı almak için siz bu bilgiler olmadan nasıl yola çıkarsınız, bu iş olmaz.

Bahadır Keskinkılıç: Sorularıma cevap alamadım. Devrim örneğinde ben cevabımı aldım. Spor dallarında ve branşlarda hiç bir sporcumuz yok. Cevap bu zaten.

Mete Çalışkan:  Sorularıma cevap alamadım. Başkanım muhasebeye giderseniz cevap alırsınız dedi. Hala ilk teknenin kar mı zar mı değil 2. Tekne için neden alındı soru bu.

Onur Özkul: Eğitmen herkes eleştiride bulunuyorlar. 2008 yılında kulübe geldiğimde bc yaraşı vardı. Aşağısı izbeydi. Donuyla duran, oturan insanlar vardı, kötü bir haldeydi. Siz yıllardır buradasınız, şu ana kadar neden tekne sahibi olamamış kulüp? Neden şu anda teknemiz olmuş, bu ayıp bir şey. Şunu anlamaya çalışıyorum. Kar ettik mi, zarar ettik mi, eski hocalarım siz bunu başaramamışsınız. Çok özür diliyorum, şu an malzemelerimiz cillop gibi, tüplerimiz var, hatalar yapılmıştır. Denetleme kurulumuz var, hemen ne yapıyoruz. Ben buraya geldiğimde 2008 yılında kulüp zarar etmişti. Ben geldiğimde restoranı kulüp işletemiyordu. Zarar etti kapatıldı. Ben başkana teşekkür ediyorum. Büyük bir üst noktaya getirdi. Eleştirileri yaparken biz ne yaptık diye de düşünmelisiniz.

Ali Alakuş: Arkadaşların da işe el sokturulmadığını atıldığına da şahidiz. Yanlışsınız, yapılan iyi şeyler yapılan hataları kapatmaz. Burada Gündoğdu Saruhanoğlu 14 saat kalıpta kulübü bu hale getirmemelisiniz.

Münci Öz: Eskilerin neler yapıp yapmadığını sordunuz. Bu kulübün eskiden teknesi olmuştur, sonra kısıtlı bir döneme girmiştir. Verdiğimiz bröveler dünya üzerinde geçmiyordu. Türkiye’ye ben, Ender Kopanoğlu ve Murat Ribar CMAS’ı getirdik. CMAS’ın merkezi durumuna geçtik. Bütün kesilen brövelerden kulüp pay alıyorduk. Paradan çok fazla bahseiyorsunuz. Biraz evvel duyduğum beni bile hayrete düşürdü. Biz sadece CMAS’ı getirdik diye değil, olmayan paralarla neler yaptık, havuz yaptık. Az önce denetçi muhasebeden cevap alamıyorsunuz. Siz burada eskileri suçlayamazsınız. Biz neler yaptık.

Onur Özkul: Büyüklerimiz elbette bir şeyler yaptı. Ben 2008’de geldiğimde gördüğüm tabloyu söyledim. Sizin dediğiniz dönemlerden geçtikte neden bu hale geldik? Buraya gelene kadar ne yaptınız diye soruyorum.

Sancar Yaltı: Buraya geldiğimde sene 1964’tü. 74 yaşındayım. Sinan’la, Ali Zati, Mustafa ve Nilüfer Çiftçioğlu’yla. Bizim bir tane teknemiz vardı 11 metreydi. 30-35 kişi dalışa gider, 1 tüple 3 kişi dalar, nargilemizle dalar, avlanma yapar, arkadaşlarımızı eğitirdik. Hiç kimseden 5 kuruş para almazdık. Tamamen kamu yararına çalışırdı. Polis, jandarma hatta belediye eğitimlerini almıştık. Bu kulüp nüvedir bunu devam ettirmek çok önemli. Benim gördüğüm bir şeyleri eksik yapıyoruz. Ben 74 yaşındayım. 60 yaşında emekli oluyoruz. Bu nedenle ne yapılacağına artık kanunlar karar veriyor. Eskiden biz bir şey değişsin diye seneler boyu beklerdik. Şimdi bir şey değişmesin diye dua ediyoruz. Vergi kanunları vb. Gençlerin bu konuya eğilmesi lazım. Ergün Bey’in söylediklerini çok beğendim. Türkiye’nin en büyük sigortacılarından olduğum için ben tekneyi sigorta yapabiliyorum. Doğru düşünüp doğru kişileri seçmemiz lazım. Hata yapmayalım, sistemin hatayı kontrol edebilmesidir. 3 tane faturayı işlemezseniz, 10 gün sonra 30 fatura olur. Kulübün tekne sigortası bende çok zor oldu. Deniz kanunları çok önde sakin olalım, doğru kişileri seçelim.

Münci Öz: Denetim Kurulu’nun raporunu okuyalım ve ibraya geçelim.

DENETİM RAPORUNUN OKUNMASI:

Yener Şenok: Sayın Başkan, okuyacağım denetim kurulu raporlarını genel kurul tutanağına ek yapılması için arz ediyorum. Ekrandaki tablo devletten derneklere ve spor kulüplerine yapılmasını zorunlu tuttuğu rapordur. Bu rapor Hazirunun ilgisini çekecek bir rapor değil. Önceki yıllarda bu raporları görürdünüz. Biz bu raporların yeterli gelmediğini gördüğümüz için bazı gelir, gider bilançoyu ekledik. Gelir gider tabloları ve bilançoyu ekleyince raporu bitirmiş oluyorsunuz. 2024 ve 2025 için ek yaptık.

Ali Alakuş: Kar mı ediyoruz, zarar mı? Veri alamıyorsunuz. Bu rapor doğru mudur? 2025’e ait de mi veri yok?  Yapılan bu bilanço doğru mu? Tekne maliyetini nasıl bulalım? 2025 hesabı da yok. Amortisman olarak nasıl yapacağız?

Yener Şenok: Veri yok.

Ali Alakuş: O yüzden denetim dışarıdan yapılmalı. Üyeler dışarıdan denetçi tutar da bu işi yapmaz diye bir şey yok.

Münci Öz: Denetçiyi dinleyelim, detaylara girmeyelim.

Yener Şenok: Kar zarar analizi yapılamıyor ancak kayıtlar yapılıyor, bölümlenmesi ve raporlanması bizim beklediğimiz detayda değil. Sadece raporlar detaylı yapılmıyor. Raporlar yönetime yardımcı değil. Raporlar sizlerle daha önce paylaşıldı. Web sitemizde yayınlandı. Genel kurul ilk tarihinden 1 gün önce yayınlandı, 2 gün önce yayınlanmalıydı. Biz verilere ancak ulaştık, sonra kontrol ettik. Biz önce bilançoyu düzeltmeye çalıştık. Biz rapor aşamasına düzeltmekten geçemedik. Denetim kurulu adına özür dilerim.

(Yener Şenok Divan kuruluna teslim ettiği raporu okudu.)

(Arada fatura edilmemiş faturalarla ilgili soru gelince Mustafa Kemal Muci yanıtladı.)

Mustafa Kemal Muci: Henüz fatura edilememiş sahil bölümü ile ilgili bedeller 1,1 Milyon 4B inşaatına rakam var. Nova Alüminyum buna da 1.7 milyon TL. Buradan gelecek hepsi KDV’li rakam. Nova Alümünyuma kulüpten 700 bin TL avans verilmiş. Yani 1 milyonluk daha ödeme gelecek görünüyor.

Sinan Orhon: İş emrini Yönetim Kurulu olarak mı karar aldınız.

Mustafa Kemal Muci: Hayır

Yener Şenok: Demirbaşlarla ilgili sıkıntı var, detaylı ayrı yazılmamış. Demirbaşlarla ilgili bir ekip oluşturularak kayıt altına alınıp takibi yapılmalı. 3 ayrı muhasebeci ile çalıştık. Onların işe alışma ve hakim olma süreçleri oldu. Ulaşamadığımız oldu. Muhasebede süreklilik önemli, buna dikkat edilmeli. Son tavsiyen bir öneri şeklinde milli emlakla olan sözleşme 2034 yılında doluyor, ama süre çok çabuk ilerliyor, teorik olarak uzatılabiliyor ama eğer burayı satın alacaksak bu işin bir bedeli var bir fon yaratmamız lazım. Aklımızın bir kenarında hepimiz tutmalıyız.

Münci Öz: Yener kardeşimizin samimi ve sıcak raporunu dinledik. Bu çalışma için çok teşekkür ediyoruz. Bu konuyla ilgili soru sormak isteyen var mı?

Reşat Büyükemahlı: Muhasebe programı kayıtları yok mu? Bilgileri alamıyor muyuz? Elektronik değil mi?

Mustafa Kemal Muci: Dünyanın en iyi programını da kullansanız zamanında veri girilmezse cevap alamazsınız.

Reşat Büyükemahlı: Bazı anlamadığım konular var satın alım prosedürleri üzerine çalışamadık denildi. Bi noktada bahsedilen konular neden olmadı. Önceki yönetimlerde de satın alım prosedürleri neden yapılamadı.

Münci Öz: Yönetim Kurulu’na bu tür yetkiler verilmemişti 2024 itibariyle verilme almaya satmaya yetkiler verildi, böyle bir ağır yük oluştuğu görülüyor.

Egemen Kılıç: Biz yanlış anlaşılmaya yol açtık. Tekne kar ediyor mu? Yener Hocam dedi ki bu değil bundan önceki sistem bu şekilde yapılandırılmamış, kayıp kaçağı yok, gecikmeler var. Geçen sene, Kasım ayında, denetim raporu istedik bizi uyarın dedik, yol gösterin dedik. Muhasebe dışarı verilmiş, içeri çektik, mali müşavir tuttuk. Reşat hocam aslında bütün bunlar yapılıyor, Ali Alakuş hocam kar da zarar da belli, bu Yönetim Kurulunun da en büyük hedefi 9-10 aylık dönem için göreve geleceğiz. Sonrasında amaç yeni göreve gelecek olanlara da teslim edebilmek. 36 yıldır yönetilen muhasebinin tüm sorumluluğunu 2,5 seneye yıkmanın doğru olmadığını düşünüyorum.

Reşat Büyükkemahlı: Tüm konuşulanların temelinde sizin bahsettiğiniz nokta var. Bu noktaya gelmeyecek şekilde nasıl hareket etmeliyiz?

Egemen Kılıç: Uzun zamandır yatırım yoktu.  Yatırımlar sonucu sorunlar ortaya çıktı. Tedbirler alındı, ve uygulanıyor. Büyük geneli ilgilendiren yatırımlarla ilgili bu kadar kritik konularda yetkiye bakılmadan görüş alınmalı bu hataları erken görebilmek, bu raporları anlık alabilmek için çalışmalara başladık, büyük yol kat ettiğimizi düşünüyorum. Eksiğimiz varsa bunları da sisteme işleyelim.

Gündoğdu Saruhanoğlu: Değerli üyeler 2024 senesinde seçilen yönetim kurulu başkanı olarakm butün sorumlulukları üstlenmekle birlikte birimlerini başkanın uyarması gerekirdi. Bütün sorumluluk benim. Benim bilgim dışında gelişen bu olayları benim farkına varmam ekim 2025 di. Keşke arkadaşlarım beni uyarsaydı ben önlem alsaydım, özür diliyorum. Tüm sorumluluk bende.

Ramazan Şahin: Bazı hatalar yapılmıştır, hem başkan hem YK kabul ediyor. Ben mali müşavir sıfatıyla, burada yeminli mali müşavirlerimiz var kurumların içerisinde kabul edilebilir seviyelerde hatalar olabilir. Kırılımlar olmadığı için kümülatifte kar zarar görülebilir. Bir bilanço ve gelir tablosu var elimizde. Önümüzdeki 15 milyon ve faturasız üzerine gelecek 2 milyonluk borç, yıllık gelirde 3 milyon gelir olduğunu görüyorum. Bu 1 milyonluk TL’nin ne kadar sürede ödeneceğini sormak isterim.

Sancar Yaltı: Siz denetleme kurulu olarak bazı uyarılarda bulundunuz. İbra edip edilmeyeceğini söylediniz.

Yener Şenok: Ben şahsi olarak söyleyebilirim.

Münci Öz: Size rapor okundu ve verildi. Biz kendilerine o yüzden teşekkür ettik. İbra kendisinin konusu değil.

Gürol Tellioğlu: Şu gördüğünüz artısı eksisi denk gelen bir bilanço var. Hiç bir eksik görmüyorum. İbra edeceğimiz rapor bu raporda görünmüyor. 14 milyon borç eksiği görüyor muyuz?

Yener Şenok: Görüyoruz.

Gürol Tellioğlu: Reddi miras gibi bir şey. Biz bunu red mi edeceğiz kabul mu edeceğiz.

Münci Öz: Tablodan gösterin.

Yener Şenok: Bunun açıklamasını yapmıştım 2025 yıl sonu bilançosunda 14,7 milyon borç görünüyor alt açılım detaylarını vermiştim. 4,7 milyon kendi iktisadi işletmeye kendi iç borcumuzdur.

(Sermayeye eklenirse ödemeye gerek kalmaz önerisi salondan geldi.)

(Tablo üzerinden açıklanmaya devam edildi.)

Peşin aldığımız rakamın 4 ayını kullandık. Balaban bu parayı istemiyor. Balaman anlaşması için görüşmeler devam ediyor. 4 milyon istenecek acil bir tutar değildir. Bizim inşaat onarım için 4,179 milyon TL inşaatçılara ödenecek rakamdır. Bunun üzerine vergi ve ssk borçları 823 bin TL vardır. Bilmediğimiz gelecek borçlarda var. 2,1 milyon faturanında geleceğini var sayalım. 7 milyon diyelim. Kayıtlara yansımış rakamları söyleyebiliriz denetim olarak.

Özhan Atalay: Uluslararası finansal raporlama sistemine göre vadesi gelmemiş de olsa, borç varmış gibi hareket etmelidir. Bunların gerçekleşeceğini bildiğimiz için bunlar tablolara eklenmeli. Borcun belgesi gelmese de karşılık ayrılmalı.

Yener Şenok: Biz tek düzen muhasebe düzenine göre hareket ediyoruz.

Hakan Levent: Genel Kurul toplantı tutanağına geçmesini talep ettğim bir konu var. Mali tablolar ve bilanço 2024 ocak genel kurul toplantısında yazılı iletilmemiştir. Mevcut seçimde de bu gerçekleşiyor. toplantıdan 4 gün önce yayınlanması gerekirken toplantıdan 1 gün önce yayınlanmıştır. Mehmet Kaya’nın ısrarı üzerine iletildi. Bu kurulda da bildirilmedi, 4 gün önce üyelere bildirilmeliydi, bildirilmedi.

Egemen Kılıç: Ramazan Hocama yanıt, böyle bir borç resmi olarak yok, kulüp üyesi arkadaşımızdır oturulup konuşulacak. Bu rakamlar gelebilir, biz bunu hiç açmayabilirdik. Biz burada yönetim kurulu olarak hiç bir şeyden kaçmayarak her şeyi konuşuyoruz. Bunlar illa ödenecek diye bir şey yok incelenecek. Ben bunun sözü verildiyse ödenmesi taraftarıyım. Bizim bu şeffaflığımızı aleyhimize kullanmayın. Kötü tablo ne çıkar biz onu gösterdik. Ne maksatla dendi.

Ramazan Şahin: Tam aksine dedim ki 3 milyonluk gelirle mevcut durumumu nasıl devam ettirebilirim demek istedim. Başka bir maksadım yok.

Mustafa Kemal Muci: 2026 yılı bütçesi gelirleri 12 milyon TL göreceğiz.

8)        Gündemin 7. maddesi gereği; Yönetim Kurulu’nun idari ve mali bakımdan ayrı ayrı ibrası ile Denetim Kurulu’nun ibrası,

Münci Öz: Sorular soruldu cevaplar samimiyetle verildi. 7. madde çok önemli idari ve mali bakımdan ve denetim kurulunun ayrı ayrı ibrası. Gündeme bağlı kalalım derseniz hem mali hem de idari açıdan ibra yapacağız. İki kez ibra önce Yönetim Kurulu’nun idari ibrası. İbra edersek ne olur etmezsek ne olur?

Soner Yarkın: Kayyum yolu açılır mı?

Münci Öz: İbra güven oyudur. Verilen hesap kitapların kabul edilip edilmediğidir. İbra edilmeyen üyelerin mahkeme yolu vardır. 6 ay içinde mahkeme açmak gerekir. İbra etmeyenlerin isimlerini yazdırmaları gerekmektedir. Mahkeme hakkının olması için. Burada ibra olmadı, tek liste olduğu için ibra olmayan seçilmiş olacak. Seçime girebilirler, yeni bir olağanüstü genel kurul karar alınabilir yeni listeler tartışılır. Kanundaki hükümleri bunlar. İbra edilmediği takdirde Spor Bakanlığına ve diğer kurullara bu iş aksettiğinde buraya kayyum atanabilir. Yönetimsizlik kayyum getirebilir.

Sinan Orhon: Yönetimsiz kalırsak kayyum gelebilir.

Necipoğuzhan Nomer: İbra etmek aklamak demektir. İbra edilmeyen kişiler isimleri tutanağa geçmelidir. 6 ay içinde hukuk mahkemesine başvurabilir ve mahkeme kayyum atar. İbra edelim, yolumuza devam edersek, Sayın Tabar seçilecek.

Soner Yarkın: 1996’dan beri kulüpteyim, önemli olan kulübü 2027 yılın taşımak. Bazen istemediğiniz kararı aile menfaati için onaylamanız gerekir. İbra etmeyenler dava için yol açar geçmiş olsun. 2027’de tekrar seçim daha var. 2027 de isteyen istediği başkan adayını çıkarır. Kritik bir dönem var. Bu dönemi sağ salim geçirelim. Listeler çarpışır.

Volkan Tunç: 655 nolu üyeyim. Herkes ibra etse dahi ben yine divan kuruluna şerhimi koyarak yine dava açabilirim. İnsanları kandırmayın. Hukukçu var mı?

Mehmet Kaya: İbrayı kayyumla ilişkilendiriyorsunuz. Hatalı.

Soner Yarkın: Avukatları buraya hukukçuları kürsiye çağırıyorum.

Serhat Çaker: 1979 senesinden bu yana üyeyim. 3 yıldız eğitmenim. Ben kongreye gelmeden önce araştırma yaptım, bir derneğin tüzüğünde belirtilen zorunlu organlarını (Yönetim, denetim) oluşturamaması, Türk Medeni Kanunu 87. madde uyarınca kendiliğinden sona erme (infisah) nedenidir. Eğer bu genel kurulda bir yönetim listesi oylanamazsa, dernek hukuken sona erme sürecine girer. Dernek organları seçilmediğinden yönetim boşluğu oluşur. Mülki idare amiri (valilik) veya üyelerden birinin başvurusu üzerine mahkeme, derneği temsil etmek ve en kısa sürede genel kurul toplamak üzere kayyum atayacaktır. Kayyum süreci derneğin tasfiyesine kadar gidebilir. Geçici de olsa bir Divan Yönetimi veya Geçici Yönetici oluşturması kulübün menfaatinedir.

Kürşat İçtem: Mevcut yönetimi ibra etmediğimizde kayyum la kulüp bu şekilde devam eder mi?

Münci Öz: Bu bilgilerin ışığında ibra ediyor musunuz etmiyor musunuz?

Mehmet Kaya: Soruyu yanlış sormayalım, ibra etmezsek buraya kayyum gelirse bu soru doğru olsaydı yönetim ben gidersem kayyum gelir her türlü faaliyetini ibra ettirirdi, çalışma grubu hukuk danışmanlığı aldı. İbrayla kayyumun doğrudan ilişkisi yoktur. Yönetimsizlik kayyum getirir. 1 kişi ibra etmezse kayyum gelmez.

Soner Yarkın: Kayyumun yolu açılır diyoruz.

Hakan Levent: Şu ana kadar 7 saati doldurmak üzereyiz. mustafa gürses hocam muhasebe verisi olmadan yönetilebilir mi?

Mustafa Gürses: Yönetimin bir suçu yoktur.

Hakan Usta: Hakim kayyum atayabilir.

Hakan Levent: Çok net ve nazik Yener hoca harika bir rapor hazırlanmış. Bir kulübün anlatılamaz muhasebe bilgileri kulübü zora sokar. 2019 yılında 600 bin TL kürek teknelerini 395 bin TL’ye 2022 yılında satılmış. Sizin döneminizin de mali idari zafiyetler var toplamda 1.7 milyon TL’lik kısım aşağıya kayar kapı, bir tek teklif alınmadan 22 milyon TL harcama yapılmış. Bir önceki gelirin %10 u kadar borçlanabilirsiniz. Harcadığınız rakam çok üstü.

Hakan Usta:  2022 bizi bağlamıyor.

Mustafa Kemal Muci: Tesislere yapılan yatırımlar istisna kapsamındadır.

Hakan Levent: Envanter, mali idari konuda beceriksizlik var iyi niyetli de olsa durum kötüdür.

Münci Öz: Polemikleri girerseniz genel kurula faydanız olmaz.

Egemen Kılıç: Yönetim Kurulu adına ibra etmeyecek arkadaşlar aslında burada spor salonu olsun mu olmasın mı diye bu toplantıya taşınan, bağımsız denetim kurulu için hepimiz imza verdik. İbra etmek genel kurulda ve geçmişte duyduklarınızdır. Ortaya çıkan hırsızlık görevi kötüye kullanmak varsa ibra etmemek bu yönetimi ibra etmeyin.

Mehmet Kaya: Sizi yolsuzluk ve hırsızlıkla işiniz yok. İbra etmeyin bağımsız denetim kurulu raporunu bekleyin deseydiniz.

Sinan Orhon: Tabii atacaksınız tüzük ve kanun nezdinde bunlardan siz sorumlusunuz. Sözleşmelerden para alıp kulübü borçlandırdınız, çaldığınızı söylemiyoruz, aynı hataları yapmayın dedik.

Egemen Kılıç: İsterdim ki gerçekten 2. Bir liste olsun. Kimse 2 . Bir liste çıkarmadı.

Münci Öz: Şu an oylamaya geçiyoruz. Genel kurula katılımda 191 kişinin imzası var.

Mehmet Kaya: İbra edenler etmeyenler kartlarını masaya bıraksın onları sayalım.

Yönetim Kurulu idari ve mali açıdan ibra edeler: Toplam 106 kişi.

Yönetim Kurulunu idari ve mali açıdan İbra etmeyenlerin listesi aşağıda yer almaktadır. 30 kişidir:

1. Hakan Levent – 814
2. Serhan Akpınar – 909
3. Mehmet Kaya – 157
4. Ali Alakuş – 276
5. Şenol Koyuncu – 1108
6. Osman Sancar Yaltı – 35
7. Mehmet Münci Öz – 99
8. İsmail Sinan Orhon – 37
9. Faik Bahadır Keskinkılıç – 115
10. Ayşe Vural – 1111
11. Murat Ribar – 498
12. Serkis Aharon – 505
13. Göksel Bodur – 1034
14. Raif Aksu – 895
15. İbrahim Şimşek – 891
16. Mehmet İpekoğlu – 535
17. Murat Cantoprak – 273
18. Özhan Atalay – 1223
19. Özgür Demirtaş – 904
20. Güvenç Usta – 890
21. Nezih Tınas -1155
22. Funda Çiğdem Çorbacı – 1113
23. Hasan Acül – 1052i
24. Halil İsmail Yeşilyurt – 1073
25. Mustafa Yeşilyurt – 1074
26. Selam Yeşilyurt – 1006
27. Hasan Özdoğan – 888
28. Ertunç Varol – 1087
29. Çiğdem Erkovan – 838
30. Gökhan Küçükece – 1109

Münci Öz: Mali ibrayı oylamıyorum, aynı sayı geçerli kabul edilmiştir.

Denetim Kurulu ibrasi oy çokluğuyla ibra edilmiştir.

9)        Gündemin 8. maddesi gereği; Yeni dönem tahmini bütçesinin görüşülerek onaylanması,

Mustafa Kemal Muci: 2026 yılı tahmini bütçesi üyelik gelirleri, aidat gelirleri, Vodafone’la kiralanmış baz istasyonu geliri, eğitim gelirleri, konaklamalı gelişim dalışları gelirleri adı altında sunuldu. Restoran ve alt işletme gelirleri 20 aylık bedel var ciro payı belirsiz. O yüzden yazmadım. Her şey pozitif giderse süreç tıkanmazsa gelirler artıyor. Süreç tıkanırsa farklı olur. Mitpoint için 2 milyon kira veriyor deniyor. Yandaki gibi bir gelir bizim kulübümüzde hiç bir zaman sağlanamaz. Biz farklıyız, buraya gelen işletmeci Midpoint işletmecisi gibi olamaz. Çünkü biz belediye işyeri ruhsatıyla değil, kaymakamlık lokal işletme belgesiyle faaliyet gösteriyoruz. 2026’da gelir 12 milyon gibi öngörülüyor. Giderlerimize baktığımızda milli emlak, elektrik su, tekne, genel giderler ve ilaveten geçmiş dönem borçları kısa vadede 5,5 milyon tedarikçilerimizin beklediği vergiyle birlikte. 880 bin lira vergi borcumuzda eridi, ödüyoruz. Alt işletmecilere ödenmesi için hazirandan başlayarak paylaştıracağız. Görüşmeler henüz yapılmadı. Bazıları icra takibi başlattı. Zaman kazanmak için itiraz ettik. 11,8 milyon TL’lik gider öngördük. Nakit akışı sıkışık dönem yok, eksiye dönen dönem yok. Tüm veriler okundu. Tahmini bütçeyi tutanağa eke yapılmak üzere arz ederim.

Tahmini bütçe oylamaya sunuldu. Oy çokluğu ile kabul edildi.

10)     Gündemin 9. maddesi gereği; Yönetim Kurulu’na; verilecek yetkilerin görüşülmesi ve oylanması,

Murat Ribar: 9.  maddeye itiraz var tüzüğün maddesine aykırıdır hangi yetkilerin isteneceği ilan edilmemişti. Kulübün tüzüğün 22. maddesindeki yetkilerden önceden belirtilmediğinden üyelerin bilgi almak hakkı gasp edilmiştir. Üyelerin 10/1inin kabulüyle 9. madde görüşülmeden gündemden çıkarılmalıdır.

İtiraz dilekçesinin görüşülmesi kabul edilmiştir. Tutanağa ek yapılacaktır.

Egemen Kılıç: 2024 yılı yetkilerinden kısıtlanmış halidir.  Maddeler okundu ektedir.

Murat Ribar: Yetkilerin zamanında açıkça bildirilmesi gerekiyordu. Bildirilmediği için geçersizdir. Neye el kaldırdığınız belli değil

Egemen Kılıç: Bunlar önceden mi verilmeliydi. Bunlar standart maddeler yetki talebimiz olmadı. Etik olarak yapılması gerektiğini doğru olduğunu düşünüyorum. Kulübün işleyici için standarttır. 2024 yılında kabul edilen yetkilerden neleri çıkardığımızı okuyayım. Maddeler okundu.

Kemal Polat: Tüzüğümüzün Madde 25 M bendinde olan hükmü tüzükte olan bir yetkiyi mi yönetim kurulu istemiyor. Böyle biz istemiyoruz diyemezsiniz. 7405 harcama yönetmeliğinde bir önceki yılın yüzde 50 sini aşan durumda genel kurula sunulması gerekiyor. Her yıl işletme bütçesini hazırlamayla ilgili bir madde var. 3 yılda bir yapılan genel kurul seçimli genel kurul. 2026 yılı bütçesini yapacaksa, şu anda bunu sunmak zorundaydı. Tüzükte bir düzenleme yapılmalıdır. Her yıl bütçe yapılmalı genel kurul yapılması onay alması gerekir. Böylece bir genel kurul seçimli olduğunda tartışmalı durum ortadan kalkar.

Münci Öz: 2024’te verilen yetkilerden farklı mı?

Egemen Kılıç: Daha kısıtlı yetki vardır. 7405 sayılı 20. karar alma maddesi Yönetim Kuruluna borçlanma ve gelir.

Münci Öz: 2024 yılında olağan genel kurulda yetki istedi 9 şıklı yetki verildi ve kısıtlanması istendi şimdi yeni halini oyluyoruz.

Murat Ribar: Neye el kaldırdığınız belli değil dava açılmaya yetkilerin ne olduğu zamanında bildirilmeliydi, bu isteneneler talep edilenler ek bir maddeyle ek madde olması için 1/10 imza olması dilekçe teslim edilmeliydi.

Egemen Kılıç: Kemal Polat da belirtti standart maddeler. Bunların etik olarak yapılmasını doğru olduğunu düşündük, işleyiş için standart maddeler, aslında yetki kısıtlandırılması. 2024 kararları okuyup neleri çıkardık. 8. Maddesi b bendinde kulüp tarafından taşınmaz malların satın alınması, satılması, 5 yılı aşan sürede yönetim kurulu yetki istemişiz ve yetki almışız. 8 maddenin b bendi çıkarıldı. G bendi yurt içi ve dışında şirketler kurmak pay satın almak, pay satmak gündem maddesi oylanmış ve kabul edilmiş, çıkardık.

Kemal Polat: Tüzüğün madde 25 m bendi: taşınmaz malları satın almak, satmak bina inşa ettirmek 5 yılı aşan sürede kiralamak, tüzükte var zaten tüzükte olan yetkiyi istenmiyor mu? 2023 yılında tadil edilen tüzük.

Münci Öz: İlgili tüzük maddesini okudu.

Kemal Polat: Tüzükte yazılı bir maddedeki yetkiyi Yönetim kurulu tekrar genel kurula sunarak onay istemez. Bu tüzük tadilini gerektirir.

Egemen Kılıç: Bu hakkımızı istersek kullanabiliriz, istişare etmeden kullanmadan uygulamanın doğru olmadığını ifade etmek istiyoruz.

Kemal Polat :7405 kanunda harcama yönetmeliği bir önceki yılın %10 aşıyorsa Genel Kurulun onayına sunulması gerekiyor. 3 yılda bir genel kurul yapıyoruz seçimli genel kurul 2026 bütçesini yapacaksa normal olsaydı şu an bunu onaya sunmak zorundaydı. Her yıl mali genel kurulu yapılması gerekiyor. Onay alınması gerekiyor.

Egemen Kılıç: Mali genel kurul fikri tartışılabilir. Gündem maddesi 10 tüm maddeleri oy çokluğuyla kabul edildi.

11)     Gündemin 10. maddesi gereği; Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu, Disiplin Kurulu ve Balotaj Kurulu (Asıl ve Yedek) üyelerinin seçimi,

Mustafa Tabar: Kulübümüzde yapılması gereken şeyler çok basit, temeli sağlamlaştırmak tüzükten geçer, finansal şeffaf bir şekilde gerçekleştireceğiz. Sadece burayı yönetim kurulu yönetmeyecek, sizler de işin içinde olacaksınız. Ön muhasebe sistemi kuruldu, arka muhasebe de kurulacak. Herkesle uzlaşmacı, anlaşmacı kulübümüzün menfaatine yönelik bu şekilde ilerleyeceğiz. Bir videomuz var. Bizim hedefimiz değil kulümüzde olan bir vizyon.

Münci Öz: Açık oylama yapacağız. Video izlendi. Yönetim Kurulu başkan ve üyeleri kurullarda görev alacak asil ve yedek üyeler isimleri okunarak oy çokluğuyla kabul edildi. Kabul etmeyenler: 16 kişi.

Münci Öz: Yeni yönetim kurulumuz hayırlı olsun.

12)     Gündemin 11. maddesi gereği; Dilek ve temenniler,

Münci Öz: Dilek ve temennilerle son maddeye geçiyorum. Divan başkanlığına iki dilekçe verilmiştir. Dilekçeler okundu. Ektedir. Yeni yönetim kuruluna tebliğ edilmiştir. Yeni yönetim kurulunun dikkate alarak değerlendirmesini öneriyoruz.

Gündoğdu Saruhanoğu: Sayın üyeler 2017 senesinde başlayan serüven bugün itibariyle sona eriyor. Size izletmek istediğim bir sunum vardı ama gündem elvermediği için paylaşamıyorum. Bugün veda ediyorum. Aday olmadım. Mustafa Tabar hocamın bilgisine güveniyorum. Keşke yetki belgesinde de TBK da olsaydı. Bunu düşündüğüm için kendisine oy vermedim. Başarılar diliyorum. Bana ihtiyaçları olduğunda yanlarında olduğumu belirtmek istiyorum. Temennim olacak bel altından kimseye vurmayın. Dün gece bir gruba dahil olmuşum bir yazı okudum, çok üzüldüm. 14 saatimi ben bu kulüpte geçiriyorum.Orada biri yazmış keşke 20 binlira maaş verseydikde bir bekçi alsaydık. Şu topluluğu buraya getiren benim. Sosyal üyeler de burada sportif faaliyetleri desteklemek zorundalar. Ben görevimi başarıyla yaptığım kanaatindeyim. Aklında sorusu olan varsa isteyen herkese bu hesapları açarız. 2025 yılında oluşan belediyenin şart koştuğu inşaat görüntüsünü ortadan kaldırmak bana göre en uygun şekilde yapıldı. Yönetime başarılar diliyorum. Türk Balıkadamlar Spor Kulübü’nün yolu açık olsun.

13)     Gündemin 12. maddesi gereği; Kapanış.

Münci Öz: Görüşülecek başkaca bir gündem maddesi kalmadığından, haziruna teşekkür etti ve müteakiben oturuma son verildi. 5 (beş) dilekçe, 16 (onaltı) madde 8 (sekiz) sayfadan oluşan  2024/2025 yılları faaliyet raporu, 39 (otuzdokuz) sayfadan oluşan 2024/2025 yılları denetim raporları ile 1 (bir) sayfadan oluşan 2026 yılı taslak bütçesinden müteşekkil 13 (onüç) madde 21 (yirmibir) sayfalık iş bu genel kurul toplantı tutanağı divan heyeti tarafından müştereken imzalandı. İstanbul, 19.04.2026

 

Mehmet Münci

ÖZ

 

DİVAN

BAŞKANI

Ömer Barbaros

BOYAR

 

DİVAN

BAŞKAN YRD.

Neşe

ÖNAL

 

KATİP

(1)

Eylem

ARBAK

 

KATİP

(2)

 

Başa dön tuşu
Optimized by Optimole